تلاش برای رفع مشکلات اردوگاه شهید دستغیب با اولویت حفظ و نگهداری و جلوگیری از استهلاک آن

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ، مرتفع کردن تمام مشکلات اردوگاه شهید دستغیب شیراز را نیازمند منابع مالی زیادی دانست و گفت برای نگهداشت اردوگاه در وضعیت مطلوب ، باید نسبت به اولویت‌بندی فعالیت‌ها اقدام کرد و آنچه هم‌اکنون اولویت اصلی این فضا است، تلاش برای حفظ و نگهداری و جلوگیری از استهلاک آن است.

کد مطلب: ۱۰۹۹۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای رفع مشکلات اردوگاه شهید دستغیب با اولویت حفظ و نگهداری و جلوگیری از استهلاک آن

فرهاد اسماعیلی در جمع اعضای شورای معاونین آموزش‌وپرورش استان در محل اردوگاه شهید دستغیب شیراز، گفت: این اردوگاه به جهت پیشینه‌ای که دارد در حقیقت یک میراث ملی است که نیازمند توجه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به حساسیت جامعه به سرنوشت این‌گونه فضاها به دلیل حس مالکیت ملی نسبت به آن و پی‌گیری مستمر توسط مردم، گفت: فضاهای فرهنگی تربیتی و اردویی به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانش آموزان و فرهنگیان، در حالت تعطیلی به سر می‌برند و به همین دلیل درآمدزایی خود را نیز از دست‌داده‌اند و ما مکلفیم تا از این فضا نگهداری کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اردوگاه شهید دستغیب، گفت: مرتفع کردن همه مشکلات این اردوگاه نیازمند منابع مالی زیادی است و برای نگهداشت اردوگاه در وضعیت مطلوب ، باید نسبت به اولویت‌بندی فعالیت‌ها اقدام کرد و آنچه هم‌اکنون اولویت اصلی این فضا است، تلاش برای حفظ و نگهداری و جلوگیری از استهلاک و تخریب آن است.

اسماعیلی مشکلات موجود اردوگاه را مربوط به سالیان متمادی دانست و گفت: تعمیرات و نگهداری، رفع مشکلات مالکیتی بخشی از اردوگاه و تلاش برای اتصال اردوگاه به کوه باهدف برخورداری از اعتبارات ملی ، می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

وی توجه به درآمدزایی اردوگاه را اولویت بعدی دانست و گفت: در شرایط کنونی هزینه برای افزایش درآمدزایی اردوگاه ناکارآمد است و در آینده و با رفع مشکلات شیوع ویروس کرونا ،می‌توان در این زمینه اقدام کرد ، چنانچه با توجه به شرایط جغرافیایی اردوگاه و قرارگیری آن در کنار جاده اصلی ترانزیتی در استان ،امکان تجاری‌سازی بخشی از اردوگاه باهدف راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی و کسب درآمد ،با رعایت دستورالعمل‌های وزارتی ،بسیار مفید است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس نیز که در ابتدای این جلسه به بیان مسائل و مشکلات اردوگاه شهید دستغیب پرداخت، گفت: این فضای فرهنگی تربیتی نیازمند رسیدگی به وضعیت ظاهری است که در این زمینه با همکاری شهرداری ، جمع‌آوری شاخ و برگ‌های خشک باهدف کاهش احتمال وقوع آتش‌سوزی انجام‌شده است.

جهانبخش بانشی، ادامه ساخت سالن اجتماعات اردوگاه و نصب تجهیزات آن را از دیگر اولویت‌های این محیط فرهنگی تربیتی عنوان کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوهای دانش‌آموزی استانی و ملی،

درآمد اردوگاه به صفر رسیده و با توجه به‌احتمال تداوم این وضعیت، لازم است برای هزینه‌های جاری و نگهداشت آن تصمیم‌گیری شود.

تعمیر و نوسازی تأسیسات برق اردوگاه، رفع مشکل آب اردوگاه با هدف کشت محصولات کشاورزی در آن، امکان توسعه اردوگاه با استفاده از فضای حاشیه جاده اصلی برای تجاری‌سازی و کسب درآمد برای آن، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اردوگاه است که بانشی به آن‌ها اشاره کرد.

محسن کلاری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت: در آینده نزدیک سالن اجتماعات اردوگاه تکمیل و آماده‌سازی خواهد شد و آنچه هم‌اکنون اولویت اردوگاه است، حفظ و نگهداری از آن و تعیین وضعیت نگهبانان این فضا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار