نگرانی از روند صعودی کرونا در مازندران: 1465 بیمار در استان بستری هستند

ساری (پانا) - شناسایی 296 بیمار جدید مشکوک به کرونا در مازندران، مجموع بستری‌شدگان را به یک‌هزار و 465 نفر رساند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی از روند صعودی کرونا در مازندران: 1465 بیمار در استان بستری هستند

13 شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و با وجود تمامی هشدارها و تدابیر بهداشتی و دستورالعمل‌های محدودکننده، روند ابتلا به کووید19 در این استان همچنان افزایشی است. چنانچه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۴۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شده‌اند و شمار شناسایی بیماران جدید را به 296 نفر رسانده‌اند.

در همین مدت 231 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شده و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

طبق اعلام اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران، هم اکنون ۱۲۳۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 234 نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران حضور تجمعات در مراکز خرید، تالارها، دورهمی‌های خانوادگی و مکان‌های مسقف را از علل اصلی شیوع کرونا می‌داند که استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب اماکن مسقف و زیاد نماندن در فضاهای بسته می‌تواند در کاهش ابتلای افراد به کووید ۱۹ موثر باشد.

بر اساس اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی، آموزشگاه‌های آزاد هنری و نمایشگاه‌های فرهنگی شهرستان‌های رامسر، تنکابن، نوشهر، چالوس، نور، محمودآباد، آمل، قائمشهر، سوادکوه، بابل، ساری، نکا و بهشهر تا زمان اعلام خروج از وضعیت قرمز کرونایی تعطیل است.

استاندار مازندران در آخرین جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، از تصمیمات محدودکننده‌تر برای شرایط فعلی خبر داد و از اداره‌ها خواست که جلسات حتی الامکان بصورت ویدیوکنفرانس باشد و جلسات غیرضروری با تاخیر انجام شود و اداره‌هایی که می توانند با دورکاری ضمن پیشبرد امور خود، محیط اداری را خلوت کنند، آن را به صورت یک اولویت به کار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار