سالن همایش های اردوگاه شهید بابایی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قزوین (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد سالن همایش های اردوگاه شهید بابایی یانس آباد 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سالن همایش های اردوگاه شهید بابایی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حجت الاسلام علی انصاری در حاشیه بازدید از پروژه سالن همایش های اردوگاه شهید بابایی یانس آباد، اظهار کرد: این سالن همایش که به همت اداره کل نوسازی مدارس در حال ساخته شدن است، گنجایش ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر را دارد که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ان شاء الله بعد از افتتاح و راه اندازی آماده برگزاری اجلاس های استانی و کشوری اعم از درون سازمانی و سایر دستگاه ها خواهد بود.

وی اردوگاه شهید بابایی را یکی از ظرفیت های عظیم آموزش و پرورش در کشور دانست و افزود: این اردگاه فضایی امن و فرح بخش برای دانش آموزان است و با توجه به موقعیت فوق العاده ای که دارد، استان های قزوین، تهران، البرز و حتی زنجان هم می توانند به سهولت از این اردوگاه استفاده کنند که همین مهم لزوم توجه به اردوگاه شهید بابایی یانس آباد را دوچندان می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ما با بهره گیری از ظرفیت های ویژه این اردوگاه می توانیم تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را به شکل مطلوبی دنبال کنیم و آموزش و پرورش استان و کشور باید قدر این ظرفیتی که در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است را بداند.

فرهاد قاسم‌پور، معاون برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش نیز در پیامی با اشاره به سالن همایش های اردوگاه شهید بابایی استان قزوین، عنوان کرد: باید دست هرکسی که چنین فضاهایی را می سازد بوسید و بر همتشان آفرین فرستاد.

قاسم پور اظهار کرد: هر سکویی که برای عرضه هنر دانش آموزان هنرمند در فضاهای پرورشی ساخته می شود، سکوی معجزه است و هر دانش آموزی که از همین سه چهار پله این سکوها و سن ها بالا می رود، مسیر زندگی و آینده اش تغییر می کند.

وی افزود: بسیاری از فرهیختگان و هنرمندان امروز این کشور هرگاه پشت سرشان را نگاه می کنند، حتما در دوران مدرسه شان یک سکو و صحنه و سن را به خاطر می آورند که برای نخستین بار بر روی آن توانمندی و هنرشان را عرضه کرده اند.

معاون برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فرقی نمی کند که این دانش آموز برای چه هنری به روی صحنه دعوت می شود، سرود، نمایش، شعرخوانی، مجری گری، نوازندگی، تلاوت قرآن، سخنرانی شوراهای دانش آموزی، تشکیلات سازمان دانش آموزی و یا هر بهانه دیگری باشد؛ تنها نکته مهم این است هر بار که از این پله های صحنه بالا می رود بخشی از شخصیت و آینده اش شکل می گیرد و این معجزه صحنه است و معجزه ای که مربی های پرورشی با فرستادن دانش آموزان به روی این سن ها و صحنه ها رقم می زنند.

قاسم پور با تأکید بر اینکه این پله و این صحنه ها معجزه می کنند، بیان کرد: نمی دانم برای نخستین بار این پلکان معجزه گر را چه اندیشه ای و چه دستی خلق کرد و چنین فضایی را فراهم کرد، شاید ریشه اش به یونان باستان برسد یا به تمدن بزرگ ما ایرانی ها و یا مصری ها اما این را می دانم که همین سه چهار پله، پله های فرهنگ و هنر و تمدن بشریت را رقم زده اند و ساخته اند.

گفتنی است، اردوگاه شهید بابایی در حاشیه آزادراه قزوین - کرج و در منطقه یانس آباد با مساحتی حدود 130 هکتار قرار گرفته است. این بنا در سال 64 توسط وزارت نیرو برای اسکان مهندسان و کارگران نیروگاه شهید رجایی طراحی شده بوده که بعدها وزارت آموزش و پرورش آن را برای ایجاد اردوگاه دانش آموزی تحویل گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار