مدیرکل آموزش و پرورش فارس: برای بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس زمان دقیق بازگشایی مدارس بسته به وضعیت کشور و استان در شرایط کرونایی است و بازگشایی تابع نظر ستاد ملی کرونا است و باید زیرساخت‌های لازم برای شروع فعالیت مدارس در همه شرایط مهیا شود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: برای بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم

فرهاد اسماعیلی در کارگروه استانی پروژه بازگشایی مدارس، گفت: برای بازگشایی و شروع فعالیت مدارس، باید همه فرایندهای معمول در نظر گرفته شود و تنها بر اساس شرایط شیوع ویروس کرونا مدل آن تغییر کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به‌پیش‌بینی قبلی مبنی بر بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه، گفت: زمان دقیق بازگشایی مدارس بسته به وضعیت کشور و استان در شرایط کرونایی است و در این زمینه تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم.

او ضمن تأکید بر اهمیت توجه به‌سلامت دانش آموزان در بازگشایی و شروع فعالیت مدارس، گفت: مردم منتظر تصمیم ما هستند و باید به نحوی عمل کنیم تا با در نظر گرفتن همه شرایط و مهیاکردن زیرساخت‌های لازم، برای برخورد با این بحران آماده‌باشیم.

اسماعیلی بر لزوم ارائه گزارش هفتگی توسط کمیته‌های مختلف کارگروه بازگشایی مدارس استان تأکید کرد و گفت: آنچه از همه مهم‌تر است، نحوه اقدام کمیته سلامت و تندرستی و آموزش مجازی برای شروع کار مدارس است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای آموزش مجازی دانش‌آموزان، گفت: با تلاش‌های انجام‌شده نقاط کور اینترنتی در استان شناسایی‌شده و در حال رفع مشکل هستیم، آنچه مهم است شناسایی دانش‌آموزانی است که دسترسی به فضای مجازی ندارند.

وی گفت: با توجه به ‌احتمال بروز وضعیت قرمز و عدم تشکیل کلاس درس، لازم است محتوای آموزشی با محوریت کتب خودآموز تهیه شود، تا دانش‌آموزان و معلمان با مشکلات کمتری درزمینه تداوم فرایند آموزش مواجه شوند.

اسماعیلی همچنین بر لزوم نظارت دقیق بر فرایند ارزشیابی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود، باید روش مطلوبی برای ارزشیابی از فرایند آموزش پیش‌بینی شود و در صورت نیاز مدل‌های ارزشیابی را بر اساس شرایط موجود تغییر داد.

راه‌اندازی جشنواره تولید محتوای آموزشی برای استفاده در مدارس، تهیه شیوه‌نامه برای تهیه محتوای آموزشی، پیش‌بینی دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای معلمان در سراسر استان در زمینه استفاده از بسته‌های آموزشی و همچنین آموزش مجازی دانش آموزان، از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته آموزش مجازی است که اسماعیلی به آن‌ها اشاره کرد.

معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش‌وپرورش فارس گفت: باید به‌صورت هفتگی وضعیت پروژه‌های استانی، مراحل ساماندهی نیروی انسانی و همچنین تهیه کتب درسی دانش آموزان به وزارت متبوع اعلام شود.

رسول قانونی افزود: پیش‌بینی دوره‌های آموزش ضمن خدمت مدیران و معلمان، رفع مشکلات سامانه سناد، وضعیت ایمن‌سازی و تجهیز مدارس، پیشرفت در زمینه نقل ‌و انتقال نیروی انسانی، تهیه بانک اطلاعاتی دانش آموزان و رصد وضعیت ثبت‌نام دانش آموزان در مقاطع مختلف، از مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط کمیته‌های مختلف پی گیری شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس نیز، با اشاره به جلسات استانی کارگروه سلامت و تندرستی، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این کارگروه، پیش‌بینی برای برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت مجازی برای همه عوامل اجرایی مدارس، اعم از مدیران، معلمان و سرایداران و خدمتگزاران است.

محمدعلی زارعی گفت: تدوین و ارسال بسته‌های آموزشی در خصوص پیش‌گیری از کووید 19 بر اساس پروتکل‌های تعیین‌شده توسط ستاد کشوری مقابله با کرونا، تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان و خانواده‌ها، تهیه و تدوین بسته خدمتی و سلامت روان با همکاری بخش مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش استان، تشکیل کمیته استانی بهداشت و ایمنی مدارس با حضور سازمان‌ها و نهادهای مرتبط همچون علوم پزشکی و بهزیستی و ... در دستور کار این کمیته قرار دارد.

مسئول کمیته سلامت و تندرستی پروژه مهر استان گفت: بهره‌گیری از کمک نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی و همچنین خیرین درزمینه تهیه اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برای شروع سال تحصیلی، شناسایی و حمایت آموزشی، عاطفی و روانی از دانش آموزان مبتلا به کرونا و فضاسازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای برای تغییر نگرش در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از دیگر اقداماتی است که به همکاری سایر کمیته‌های پروژه مهر استان پی گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار