برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی بصورت الکترونیکی

ولی پوری: هیچ کسی به اندازه دانش آموزان نمی تواند به ما در تشریح وضعیت مدارس کمک کند

تهران (پانا) - مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی شهر تهران در بازدید از نحوه برگزاری دهمین انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی شهر تهران که در محل سازمان دانش آموزی شهر تهران در حال برگزاری است از تمرین دموکراسی توسط دانش آموزان در سنین جوانی سخن گفت. 

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: هیچ کسی به اندازه دانش آموزان نمی تواند به ما در تشریح وضعیت مدارس کمک کند

ولی پوری درباره نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی شهر تهران گفت: با الکترونیکی شدن فرآیند برگزاری انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی به همت سازمان دانش‌آموزی شهر تهران تعداد 44 نفر پسر و 38 نفر دختر کاندید این انتخابات دانش آموزی شده اند که از این میان تعداد 13 نفر رای می آورند و در ادامه بالاترین آرا از پایه های نهم و دهم به مجلس دانش آموزی راه پیدا می کنند.
ولی پوری با اشاره به اهمیت انتخابات شورا و مجلس دانش‌آموزی گفت: مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران یک نهاد صنفی مشورتی است و زیر مجموعه سازمان دانش‌آموزی فعالیت می کند و براساس آیین نامه تشکیل این مجلس که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است از سال 80 آغاز به کار کرد. این مجلس مشورتی است و مصوباتش در شورای عالی آموزش و پرورش قابلیت اجرایی پیدا می کند و این اهمیت مجلس دانش‌آموزی را نشان می دهد.
وی افزود: از زمانی که بچه ها در مدرسه شان انتخابات و فعالیت های اینگونه را آغاز می کنند در واقع نوعی فرهنگ سازی جهت شرکت در یک انتخابات را تجربه کرده و درواقع بچه ها تمرین دموکراسی را در مدارس دارند و این فرصتی است که از برکات این فرآیند است و باید به نحو مطلوب استفاده شود.
ولی پوری گفت: شاید هیچ کسی به اندازه دانش آموزان نمی تواند به ما در تشریح وضعیت مدارس کمک کند زیرا بچه ها خیلی خوب می بینند و درک و تحلیل می کنند. بنابراین اگر از این مهم غفلت کنیم ضرر کرده ایم. اگر بتوانیم از این فرصت و نظرات دانش‌آموزان مان استفاده کنیم می تواند بسیار کاربردی باشد. اینکه نمایندگان شورای استان به نوعی مشاور مدیرکل می شوند کمک می کند تا مشکلات جوانان بهتر منتقل شود.
ولی پوری افزود: تقاضایی که از روسای مناطق نوزده گانه دارم این است که از مشاوره این جوانان غافل نشوند و جلساتی را با این دانش‌آموزان داشته باشند تا از وضعیت موجود دانش آموزان مطلع باشند. هیچ کسی به اندازه این بچه ها نمی تواند به ما مشاوره دهد.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار انتخابات دانش آموزی بصورت الکترونیکی برگزار می شود گفت: اینکه دانش‌آموزان در این سن انتخاب الکترونیکی را تجربه می کنند از فواید شیوع کرونا بود و اگر این اتفاق نمی افتاد شاید به شیوه سنتی برگزار می شد اما شرایط جدید تجربه جدید می طلبید. شهر تهران بصورت پایلوت درحال برگزاری انتخابات مجازی است و در این شرایط موجود هر اعتراضی را بصورت مستند می توان پاسخ داد زیرا کار شفاف و قانونی است. این فضا تجربه خوبی است که دانش‌آموزان آینده ساز ما را برای انتخابات اصلی، اگر قرار باشد الکترونیکی برگزار شود آماده می کند.
وی در مورد سلامت برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی که بصورت الکترونیکی است، گفت: این نوع برگزاری انتخابات تمام مراحل قانونی خود را طی کرده است و مورد تایید اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است و حضور ناظرین و نماینده های آنها در برگزاری این انتخابات شاهد سلامت این انتخابات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار