بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

فروش ۴۹.۹ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت

تهران ( پانا) - بانک مرکزی اعلام کرد ۴۹.۹ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در روز سه‌شنبه توسط بانک‌ها، نهادهای مالی و سایر سرمایه‌گذاران خریداری شد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
فروش ۴۹.۹ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت

به گزارش روز سه‌شنبه بانک مرکزی در اطلاعیه این بانک درباره اعلام نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی آمده است: ۵ بانک و ۹ صندوق سرمایه‌گذاری سفارش‌های خود را در مجموع به ارزش ۵۷.۲ هزار میلیارد ریال در سامانه‌های بازار بین‌بانکی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کرده اند.

همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با فروش ۶.۱ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۳۳» با نرخ بازده تا سررسید ۱۸.۲ درصد و ۱۳.۷ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۳۵» با نرخ بازده تا سررسید ۱۷ درصد (در مجموع ۱۹.۸ هزار میلیارد ریال) موافقت کرده است.

معاملات مربوط به فروش این اوراق به نهادهای مالی برنده امروز توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد.
به علاوه، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس حدود ۲۳.۹ هزار میلیارد ریال اوراق اراد۳۳ و ۶.۲ هزار میلیارد ریال اوراق اراد۳۵ را در نرخ‌های کشف شده در حراج خریداری کردند. در مجموع، ۴۹.۹ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در روز سه‌شنبه ۱۷ تیرماه توسط بانک‌ها، نهادهای مالی و سایر سرمایه‌گذاران خریداری شد.

در این اطلاعیه همچنین جزییات برگزاری مجدد حراج اوراق بدهی دولتی در ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ اعلام شده است. اوراق عرضه شده در این حراجی به شرح جدول زیر است:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار