معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: شهرستان میرجاوه مرزبان سلامت کشوراست

زاهدان (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت شهرستان میرجاوه با توجه به مرز رسمی با کشور پاکستان، به‌عنوان مرزبان سلامت کشور است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: شهرستان میرجاوه مرزبان سلامت کشوراست

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی در سفر به شهرستان میرجاوه با اعلام این مطلب گفت: در شهرستان میرجاوه تاکنون 15 مورد مثبت کرونا شناسایی شده و با توجه به مرز رسمی با کشور پاکستان، تقویت نظام مراقبت بیماری ها در این شهرستان مورد تاکید است.

او اظهار کرد: در پایانه مرزی میرجاوه امکان تشخیص سریع مالاریا وجود دارد و در سالهای گذشته مواردی از بیماری ماریا در این پایانه مرزی شناسایی و درمان شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، رصد کردن بیماری التور را یکی دیگر از برنامه های تیم های بهداشتی در پایانه مرزی میرجاوه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و محدودیت منابع آب و شرایطی که در آن سوی مرز وجود دارد، همکاران، مراقبت های التور را با حساسیت بیشتری دنبال می کنند.

او افزود: از سال 2000 تاکنون با تلاش شبانه روزی و اجرای سالانه دو بار طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال توسط تیم بهداشتی هیچ موردی از فلج اطفال در کشور و استان سیستان بلوچستان مشاهده نشده و با توجه به مرز مشترک با کشور افغانستان و پاکستان و بومی بودن این بیماری در این کشورها، احتمال ورود بیماری فلج اطفال وجود دارد، بر همین اساس تمامی افرادی که از مرز پاکستان وارد خاک کشور می شوند، قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می کنند.

طباطبایی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 هزار و 640 نفر از مسافرین و راننده های ترانزیت در هنگام ورود و خروج از کشور در پایانه مرزی میرجاوه مورد غربالگری بیماری کرونا قرا گرفتند و برای افراد خروجی گواهی سلامت صادر شده و بیش از 260 نفر از افراد دارای علائم مشکوک بیماری کرونا، نمونه برداری انجام گرفته است.
او ادامه داد: تجهیزات ویژه گندزدایی خودروهای ترانزیت ورودی و خروجی در پایانه مرزی میرجاوه نصب و در این مدت بیش 588000 متر مربع، با نظارت تیم های بهداشتی در پایانه مرزی میرجاوه گندزدایی و ضدعفونی صورت گرفته است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص افزایش انفجاری موارد بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان هشدار داد و تاکید کرد: از نیمه اردیبهشت ماه و هفته های اخیر روند موارد مثبت بیماری کرونا در استان افزایش یافته و به هم استانی های عزیز توصیه می شود رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک در مکان های عمومی، پرهیز از تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در جهت کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا انجام دهند.
او در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به بومی بودن بیماری سالک در منطقه ریگ ملک میرجاوه، انجام سم پاشی و جونده کشی در کانون های آلوده این بیماری توسط تیم های بهداشتی و با همکاری داوطلبان سلامت انجام شده است.
شایان ذکر است: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پنج شنبه 5 تیرماه در سفر به شهرستان میرجاوه از پایانه مرزی میرجاوه، مرکز 16 ساعته علی ابن ابیطالب (ع)، ستاد شبکه و بیمارستان میرجاوه بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار