اعلام زمان ثبت نام مدارس شبانه‌روزی عادی دوره اول و دوم متوسطه در فارس

شیراز (پانا) - کارشناس مسئول آموزش دوره دوم متوسطه نظری آموزش و پرورش فارس ، گفت ثبت نام مدارس شبانه روزی عادی دوره اول و دوم متوسطه، از اول مردادماه 99 در سراسر استان فارس آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام زمان ثبت نام مدارس شبانه‌روزی عادی دوره اول و دوم متوسطه در فارس

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، محمـد انصاری گفت: ثبت نام مدارس شبانه روزی عادی دوره اول و دوم متوسطه ، به صورت همزمان از اول مردادماه 99 در سراسر استان فارس آغاز می شود.

کارشناس مسئول آموزش دوره دوم متوسطه نظری آموزش و پرورش فارس، مدارس شبانه روزی را مصداق مهمی از عدالت آموزشی برشمرد و گفت: پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان مناطق به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و جلوگیری از هدررفت استعدادها و توانایی های نوجوانان، مهمترین راهبرد آموزش و پرورش در این مسیر است.

وی سکونت در روستا یا نقاط عشایری و دسترسی نداشتن دانش آموزان به مدارس روزانه عادی را از جمله شرایط پذیرش و تحصیل در مدارس شبانه روزی عنوان کرد و گفت: دانش آموزانی که به هر دلیل (نداشتن مدرسه شبانه روزی در منطقه - نبود رشته مورد تقاضا در مدرسه شبانه روزی محل زندگی و...) متقاضی تحصیل در مدارس شبانه روزی سایر مناطق هستند، باید به اداره محل تحصیل خود در سال تحصیلی 99-98 مراجعه و با دریافت معرفی نامه ثبت نام به اداره آموزش و پرورش شهرستان و منطقه مورد تقاضا مراجعه کند.

انصاری گفت: دانش آموزان پایه هفتم و دهم متقاضی ثبت نام و تحصیل در مدارس شبانه روزی فارس، با در نظر گرفتن شرایط مندرج در فصل چهارم اساسنامه این مدارس، می توانند از اول مردادماه برای ثبت نام اقدام کنند.

کارشناس مسئول آموزش دوره دوم متوسطه نظری آموزش و پرورش فارس افزود: تدابیر لازم برای ثبت نام تمامی دانش آموزان دارای شرایط تحصیل در این مدارس در شیوه نامه ثبت نام لحاظ شده ، بر این اساس نیازی به مراجعه حضوری به اداره کل آموزش و پرورش استان نیست.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به پوشش تحصیلی در مناطق کمتر توسعه یافته، گفت: توجه به ارتقای کیفیت خدمات آموزشی، پرورشی و رسیدگی به وضعیت رفاهی و خدماتی این مدارس، در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و از سیاست های شورای شبانه روزی و اولویت آموزش و پرورش استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار