استاندار خبر داد:

سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در مازندران

ساری (پانا) - استاندار مازندران اعلام کرد که بنیاد مستضعفان، با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در مازندران، در فاز نخست 500 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و دامپروری در استان سرمایه گذاری می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در مازندران

احمد حسین‌زادگان پیرامون توافقات استانداری و بنیاد مستضعفان به خبرنگاران گفت: «پیرو جلسه‌ای که در اردیبهشت ماه امسال با مهندس فتاح، رییس بنیاد مستضعفان کشور داشتیم، توافقی برای سرمایه گذاری و حضور بیشتر این بنیاد در مازندران با توجه به ظرفیت های استان و فعالیت های بنیاد مستضعفان در حوزه های کشاورزی و دامپروری نظیر مجموعه 1500 هکتاری این بنیاد در بهشهر، مجموعه فضای گلخانه ای در دشت ناز و دامداری بزرگ مقیاس صورت گرفت.

او ادامه داد: «همچنین مقرر شده بود تا هیات کارشناسی و هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان برای انجام کار کارشناسی و سرمایه‌گذاری در چند بخش به مازندران بیایند.»

استاندار مازندران با بیان اینکه رییس بنیاد مستضعفان، رویکردهای جدیدی را در بنیاد ایجاد کرده که در مازندران بستر آن فراهم است، یکی از موضوعات را توسعه مراکز موجود برشمرد که از آن جمله توسعه مجموعه دامپروری مهدشت به 10 هزار راس دام مولد و غیرمولد است که امکان تولید 60 هزار تن شیر در سال را فراهم می‌آورد.

حسین‌زادگان اعلام کرد که مجوز پرورش دام سنگین شیری و گوشتی را در مجموعه 1500 هکتاری شهرستان بهشهر و احداث شهرک گلخانه‌ای در شرق استان در زمین‌های بنیاد مستضعفان را مطرح کردیم که مورد توافق قرار گرفت و تفاهم‌نامه های مرتبط در حال آماده شدن است.

به گفته او شهرک گلخانه‌ای اعم از تولید صیفی‌جات، فلفل دلمه‌ای و گوجه‌های ارگانیگ، توسعه دامپروری مهدشت به 10 هزار راس، ایجاد گله دام 5 هزار راسی پروار بندی در بهشهر در زمین 1500 هکتاری به عنوان اولین پروژه در این اراضی از جمله تفاهمات فی مابین است.

استاندار کشت علوفه‌ای را از دیگر ظرفیت‌های استان دانست که در قالب کشت دوم امکانش وجود دارد و بنیاد مستضعفان هم دانش موجود را داراست و هم می‌تواند به صورت پایلوت این طرح را اجرا کند.

به گفته حسین‌زادگان برای مجموعه طرح‌ها و پروژه های یاد شده، بنیاد مستضعفان در آغاز با 500 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری را شروع می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار