شکوفایی استعدادهای دانش آموزان پویایی و کارآیی نظام تعلیم و تربیت را به ارمغان می آورد

تهران(پانا)- گردهمایی معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس، با حضور مهدی نیکبخت، مدیرآموزش و پرورش منطقه17، معاون پرورشی و تربیت بدنی و اعضای شورای تربیتی در محل کانون فرهنگی تربیتی میثم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
شکوفایی استعدادهای دانش آموزان پویایی و کارآیی نظام تعلیم و تربیت را به ارمغان می آورد

زینب محمدی، کارشناس فرهنگی هنری منطقه 17، فعالیت های فرهنگی و هنری را جذاب ترین و حساس ترین بخش فعالیت های پرورشی عنوان کرد و گفت: تعلیم و تربیت در سرزمین کهن ایران مبتنی بر ارزش های متعالی اسلام و قرآن و ارزش های ملی و میهنی نهادینه شده است.

وی افزود: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملزم شده است تا علاوه بر تعلیم سطوح مختلف یادگیری به دانش آموزان، آن ها را در ساحت های مختلف اعتقادی، اخلاقی، هنری و زیبا شناسی به گونه ای تربیت کند که مهارت های مختلف زندگی را کسب و به رشد و تعالی شناختی، عاطفی، ادراکی و عقلی برسند.

محمدی گفت: زبان هنر، زبان روز و ماندگاری است که می تواند در انتقال ارزش های دینی و ملی نقش بی بدیلی داشته و در آفرینش خلاقیت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان تأثیرگذار باشد و پویایی و کارایی نظام تعلیم و تربیت را به ارمغان آورد.

وی در ادامه ضمن اشاره به بحث حساس و مهم نیروی انسانی و ساماندهی نیروها، عنوان کرد: اولویت اختصاص یک معاون پرورشی برای هر مدرسه است. با توجه به جمعیت و نیاز مدرسه، مربی تربیتی اختصاص خواهد یافت. طبق بخشنامه ترمیم، نیروهای آموزشی می توانند با داشتن شرایط لازم بعد از طی مراحل قانونی در واحد پرورشی انجام وظیفه کنند.

وی اضافه کرد: معاونین پرورشی می توانند وظیفه خطیر پرورش روح، فکر و اعتقادات دینی - ملی را در فرزندان این مرز و بوم نهادینه کنند.

محمدی گفت: در ماه های آتی ارزیابی عملکرد مدارس در حوزه پرورشی انجام خواهد شد. امور ارزیابی عملکرد مدارس در دو بازه زمانی مهر تا پایان سال تحصیلی جاری صورت خواهد گرفت. سعی بر آن است کارهای انجام شده مدارس به همراه نقاط قوت و ضعف در ابتدا توسط مدارس در فرم های ارسالی، خود ارزیابی شود و بعد از انجام خود ارزیابی، مستندات انجام فعالیت ها بررسی شده و عملکرد نهایی مدارس با آمار و ارقام به اطلاع مدیران مدارس خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار