اوباما: ویروس کرونا و اعتراضات علیه پلیس یک زنگ هشدار است

تهران (پانا) - رئیس جمهور سابق آمریکا بر این باور است که اعتراضات سراسری در این کشور نتیجه دهه ها اندوه و سرخوردگی از برخورد نابرابر و ناکامی در زمینه اجرای قوانین پلیس است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اوباما: ویروس کرونا و اعتراضات علیه پلیس یک زنگ هشدار است

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد: اعتراضات سراسری در این کشور که به خاطر مرگ زنان و مردان سیاهپوست از جمله جورج فلوید به راه افتاده است، نتیجه مستقیم دهه ها غم و اندوه و سرخوردگی از برخوردهای نابرابر و ناکامی در اجرای قوانین پلیس است.

بر اساس این گزارش، باراک اوباما به همراه همسرش میشل اوباما سخنرانی هایی را برای فارغ التحصیلان دبیرستانی و دانشگاهی از طریق یوتیوب ایراد کردند. تعدادی از هنرمندان مشهور نیز در جریان مراسم مجازی Dear Class of 2020 سخنرانی کردند.

اوباما خطاب به فارغ التحصیلان، گفت: بحران ویروس کرونا از بسیاری از مسائل کنونی جامعه آمریکا پرده برداشته است. این بحران از بسیاری از جنبه ها، توجهات را به مشکلاتی که برای یک مدت طولانی بزرگ شده بود، متمرکز کرده است. این مشکلات شامل نابرابری اقتصادی، فقدان خدمات درمانی و بهداشتی اولیه برای میلیون ها نفر، ادامه تعصب و تبعیض نژادی بوده که نظام سیاسی ما را به شدت گرفتار کرده است.

وی اظهار داشت: این مسائل نه تنها هولناک هستند بلکه یک زنگ هشدار برای ما به شمار می رود. البته این مسائل یک فرصت بی نظیر برای نسل شما است.

میشل اوباما نیز در اظهاراتی گفت: اعتراضات کنونی در آمریکا نتیجه مستقیم دهه ها تبعیض و نابرابری است که به هیچ وجه به آنها رسیدگی نشده است. من آنهایی را که دچار هراس شده اند، گیج شده اند یا از این وضعیت عصبانی هستند، درک می کنم. طی چند ماه گذشته اساس و بنیاد کشور ما به لرزه افتاده است. نه تنها به دلیل شیوع ویروس کرونا که جان بسیاری از عزیزان ما را گرفته و ده ها میلیون نفر را بیکار کرده است بلکه به خاطر اساس و بنیاد غلطی که کشور ما بر آن ساخته شده است، خط و مرزهای نژادی و قدرت بار دیگر خود را به ما نشان داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار