اوباما ناآرامی‌های جاری در آمریکا را محکوم کرد

تهران (پانا) - باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز سه‌شنبه واکنش خشونت‌آمیز پلیس آمریکا در برابر معترضان را محکوم کرد و در عین حال، اقدامات خشونت بار برخی معترضان را غیرقابل قبول دانست.

کد مطلب: ۱۰۷۷۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اوباما ناآرامی‌های جاری در آمریکا را محکوم کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، اوباما رفتار آن دسته از معترضان که اعتراض خود را به شکلی مسالمت آمیز بیان می کنند، ستود و گفت که بخش اعظم تظاهرات کنندگان مسالمت جو بوده اند، اما اقلیتی کوچک دقیقا به اقشاری ضربه زده که هدف از اعتراضات کمک به آنها بوده است.

اوباما همچنین تصریح کرد: خشونت اقشاری را که خودبه‌خود در وضعیتی ناخوشایند به سر می‌برند، نابود می‌کند و سبب می‌شود که اذهان عمومی از علل و ریشه‌های واقعی معضل منحرف شود.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز با توجه به تشدید وخامت اوضاع در آمریکا، طرف‌های درگیر را به خویشتن‌داری فراخواند.

سخنگوی گوترش در نشستی خبری در نیویورک گفت: به شکایات باید گوش سپرد، اما این شکایات باید به شکلی مسالمت‌آمیز بیان شوند و مقامات مسئول نیز در چگونگی برخوردشان با تظاهرات کنندگان باید مسالمت‌آمیز رفتار کنند.

وی افزود: وجود تنوع و چندگانگی در آمریکا و در هر کشور دیگری از جهان موهبت است و نه خطر، اما موفقیت جوامعی که چندگانگی ویژگی آن‌هاست، در همه جا نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در همبستگی اجتماعی است.

مواضع اوباما و گوترش در حالی منتشر می‌شوند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از فرمانداران ایالت‌ها خواسته است تا برخوردی قاطعانه‌تر و سختگیرانه‌تر از خود نشان دهند.

وی روز دوشنبه در جریان سخنرانی در کاخ سفید خود را "رئیس جمهور نظم و قانون" خواند و تهدید کرد، اگر مقامات شهرها و ایالت‌ها دست به اقدامات لازم نزنند، او سربازان ارتش را وارد عمل کرده و "مشکل را به سرعت برای مسئولان حل خواهد کرد".

اعتراضات و ناآرامی‌ها در آمریکا در پی کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی در مینیاپولیس، وارد دومین هفته خود شده است.

گزارش های پلیس، پیام‌های توییتری و همچنین گزارش‌ رسانه‌ها حاکی است که از زمان آغاز ناآرامی‌ها (سه‌شنبه گذشته) تا کنون دست کم ۵ هزار و ۶۰۰ نفر بازادشت شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار