وزیر بهداشت: پروتکل‌های جدید ستاد مقابله با کرونا در خرداد ماه اجرا خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مردم در رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از کرونا در مراسم نخستین شب قدر گفت: این دلگرمی برای ما بود تا در مورد بازگشایی مراکز ورزشی، تمرین لیگ های ورزشی و برخی رستوران‌ها در خردادماه تصمیم گیری کنیم.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: پروتکل‌های جدید ستاد مقابله با کرونا در خرداد ماه اجرا خواهد شد

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: نخستین شب قدر امسال با همراهی و همکاری مردم عزیز به خوبی برگزار شد. پیش از این همکاران من ایراداتی برای برگزاری آن مطرح می‌کردند که با پروتکل‌هایی که در جلسات متعدد برای شهرهای سفید و غیر سفید در سراسر کشور تدوین شد تلاش کردیم این ایرادات را رفع کنیم. پروتکل‌های سختگیرانه جدیدی که با حضور متصدیان امور مساجد، ستاد نماز جمعه، بسیج و هیات امنای مساجد و بعضی از اماکن متبرکه در قسمت‌هایی قرمز تلقی نمی‌شوند، قرار داشتند.

وزیر بهداشت با قدردانی و تشکر از همراهی مردم در رعایت نکات و مقررات بهداشتی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در برگزاری مراسم، خاطرنشان کرد: شب گذشته مردم عزیز ما را در مقابل همه همکاران و کسانی که مواردی را مطرح می کردند، روسفید کردند و نشان دادند که می توان با انضباط و رعایت کامل اصول و پروتکل های بهداشتی این مراسم با عظمت را برگزار کرد.

وی شاهد این مدعا را ارسال گزارش ها و عکس هایی همکاران وزارت بهداشت از سطح شهر و استان ها عنوان کرد و اظهار داشت: این گزارش ها نشان داد که بجز یک مورد در یکی از شهرستان ها که سینی چای را در بیرون مسجد قرار داده بودند و این قدغن اعلام شده بود، بقیه اماکن در حداکثر رعایت اصول این مراسم با عظمت را برگزار کردند.

نمکی، این عملکرد بهینه مردم را راهکاری برای استمرار بازگشایی مراکز مذهبی و مساجد دانست و گفت: مردم دل ما را روشن کردند و امیداوریم با دعای خیر همه مردم و مشارکت آنان این بیماری را در سطح کشور کنترل و مهار کنیم.

وزیر بهداشت در باره پروتکل های جدید ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفت: امروز نامه ای را خدمت وزارت ورزش و جوانان می فرستیم با این مضمون که در شهرهای غیر قرمز و نسبتا پرخطرتر هم ورزش های انفرادی برگزار شود.

وی افزود: برای تمرین های لیگ ها هم امروز تصمیم گیری خواهد شد و به مراکز ورزشی ابلاغ خواهد شد. همچنین درباره بازگشایی برخی رستوران ها و کسب کارها در خرداد ماه تصمیم هایی اتخاذ شده که اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار