پکن بیستمین روز بدون کرونا را سپری کرد

تهران (پانا) - مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین اعلام کرد که شهر پکن پایتخت این کشور برای بیستمین روز متوالی عاری از ویروس کرونا بوده است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پکن بیستمین روز بدون کرونا را سپری کرد

به گزارش ایرنا مرکز بیماری های پکن روز چهارشنبه اعلام کرد در حال حاضر فقط ۲۹ نفر که قبل از این به ویروس کرونا مبتلا شده اند در بیمارستان های شهر پکن در حال مراحل نهایی درمان هستند.

شهرداری پکن روز ۳۰ آوریل درجه هشدار بسیار شدید در سطح شهر را کاهش داد و پس از آن به مردم اعلام شد که می توانند در فضای باز از ماسک استفاده نکنند اما باید در جاهای پر ازدحام، فروشگاه ها و بیمارستان ها ماسک برصورت داشته باشند.

در جریان تعطیلات طلایی روز کارگر که از اول می برای ۵ روز ادامه داشت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر از ۱۲۲ منطقه دیدنی شهر پکن بازدید کردند و درهای ۲۲۶ هتل به روی آنها باز شد.

آمارها نشان می دهد که در جریان این تعطیلات درامد گردشگری در کل چین به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

همزمان از شهر شانگهای در شرق چین خبر می رسد که بسیاری از مکان های گردشگری باز شده است از جمله پارک مشهور "دیزنی لند" این شهر نیز از روز ۱۱ می بازگشایی می شود.

قرار است که روز ۲۲ می اجلاس بزرگ کنگره ملی خلق چین در شهر پکن با حضور ۳ هزار نماینده از سراسر کشور آغاز به کار کند احتمالا در این نشست تصمیمات مهمی برای عبور از کرونا در جریان آن گرفته خواهد شد.

برخی ناظران بر این باورند که پس از پایان این اجلاس که اصولا ۱۰ روز به طول می انجامد، چین کنترل کامل کرونا و بازگشت کشور به شرایط عادی را اعلام خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار