پیام شهردار تبریز به مناسبت روز ملی «شوراها»؛

شوراها، ستون جوامع مدنی هستند

تبریز(پانا) - شهردار تبریز در پیامی، فرا رسیدن روز ملی شوراها را تبریک گفت و از این نهاد به عنوان ستون جوامع مدنی یاد کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شوراها، ستون جوامع مدنی هستند

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، متن پیام ایرج شهین‌باهر به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«وَأمرهم شُوری بَینَهُم»

شکوفایی هر جامعه‌ای در گرو شکل‌گیری نهادهای مدنی و مردمی در بطن آن جامعه و مشارکت مستقیم آحاد مردم در سرنوشت خویش است. نهاد شوراهای شهر نماد بارز مردم‌سالاری دینی و اهمیت نقش مردم در تعیین سرنوشت کوچکترین مسائل مربوط به جامعه است. شوراهای شهر ستون‌های یک جامعه مدنی هستند که فارغ از سیاست و زد و بندهای آن، مهمترین اساس شکل گیری آنها اعتلای فرهنگ، هنر و اشاعه فرهنگ شهروندی است.

اعضای شورای شهر که با انتخاب شهروندان پای کار می‌آیند، شبانه‌روز خود را وقف ایجاد بسترهای توسعه و آبادانی در شهر می‌کنند و با تمام توان خود در تمام صحنه ها حضور یافته و از حقوق همشهریان خود دفاع می کنند.

افزون بر این، شورا و مشورت در آموزه‌های دینی ما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که هم در کلام‌الله مجید و هم فرمایشات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به وفور به این امر تأکید شده است.

شورای پنجم تبریز، از همان آغاز کار توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت ها از جمله پروژه‌های عمرانی و فضای سبز داشته است که ماحصل این اهتمام را امسال در نقاط مختلف شهر مشاهده خواهیم کرد.

همکاری و همراهی شورای شهر با شهرداری تبریز در تصویب بودجه‌های عمرانی و ارائه نقطه نظرات تخصصی درزمینه اجرای پروژه‌ها از نقاط قوت شورای پنجم شهر تبریز است. نام‌گذاری سال۹۹ به عنوان سال توسعه پایدار فضای سبز شهری و تصویب و همراهی شورای شهر در جهت تملک باغات قدیمی تبریز و کاشت دو میلیون اصله درخت و درختچه در سطح شهر نیز گامی مؤثر در جهت توسعه فضای سبز به شمار می‌رود.

نهم اردیبهشت، یادآور توجه به اصل دموکراسی و مردم‌سالاری در ایران اسلامی است که امروز ثمره آن، در قالب مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم شهروندان در اداره امور شهری و روستایی تجلی پیدا کرده است.

اینجانب روز شوراها را خدمت اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز که برای توسعه و آبادانی شهرمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزوی توفیق شما را در امر خدمت‌رسانی به مردم شریف تبریز و آذربایجان از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار