شهین باهر: "کوچه‌میزین افتخاری" طرحی منسجم برای معرفی شهدا

هزار و ۴۲۰کوچه در تبریز به نام شهدا مزین شده است

تبریز(پانا) - شهردار تبریز "کوچه میزین افتخاری" را طرحی منسجم برای معرفی شهدا در سطح شهر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
شهین باهر: "کوچه‌میزین افتخاری" طرحی منسجم برای معرفی شهدا

ایرج شهین باهر در مراسم آغاز نصب تابلوهای "کوچه میزین افتخاری" در سطح شهر با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: اعتقاد مجموعه شهرداری این است که برای گام برداشتن در راستای تکریم شهدا و فرهنگ شهادت، نیازی به الزام و بخشنامه نیست.

او ادامه داد: هرکس باید به اندازه باور و فهم خود از شهدا و فرهنگ شهادت که امروز موجب آسایش و امنیت در جامعه ما شده است، در این حوزه به ایفای نقش بپردازد.

شهردار تبریز با بیان اینکه هزار و ۴۲۰کوچه در تبریز به نام شهدا مزین شده است، افزود: هرچند در طول سال های گذشته اقدامات پراکنده ای برای معرفی و گرامیداشت شهدا در معابر شهر انجام شده است اما طرح کوچه میزین افتخاری اقدامی منسجم و یکدست در این راستا به شمار می آید.

او در ادامه تشریح کرد: تابلوهای طرح "کوچه میزین افتخاری" شامل تصویر شهید، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تاریخ شهادت وفرازی از وصیت نامه است.

ایرج شهین باهر همچنین درباره هدف اجرای این طرح اضافه کرد: با اجرای طرح "کوچه میزین افتخاری" شهروندان وقتی هر صبح منزل خود را ترک می کنند، با تصویر و نام کسانی که برای امنیت و آسایش آنان از جان خود گذشته اند مواجه می شوند که این بسیار ارزشمند است.

شهردار تبریز با قدردانی از سپاه و بنیاد شهید که در اجرای این طرح اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز را همراهی کرده اند، گفت: امروز نیمی از تابلوهای چاپ شده در سطح شهر نصب می شود و امیدواریم که شاهد تداوم این امر باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار