اعلام فراخوان به مراکز رشد و دانش بنیان استان فارس برای تولید سوآپ موردنیاز آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس

شیراز (پانا) - اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص اعلام فراخوان به مراکز رشد و دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز برای تولید سوآپ مورد نیاز در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس تصمیم‌گیری کردند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اعلام فراخوان به مراکز رشد و دانش بنیان استان فارس برای تولید سوآپ موردنیاز آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس این دانشگاه با اشاره به تولید سوآپ در یکی از شرکت‌های خصوصی گفت: برای بررسی کیفیت فنی سوآپ تولید شده، باید از همکاری اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه و دانشکده بهداشت استفاده شود.


دکتر «مهرزاد لطفی» همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا برای برنامه‌ریزی در زمینه پوشش کامل نمونه گیری از کارکنان و اساتید در معرض خطر تاکید کرد.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز با اشاره به اجرای مرحله دوم غربالگری سلامت عمومی در استان، گفت: تاکنون بیش از ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش، برابر با دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم استان در دور دوم غربالگری، با تلاش بهورزان، مراقبان سلامت و پزشکان خانواده غربالگری شده‌اند.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست آخرین اقداماتی را که برای افراد بستری و مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انجام شده است، اعلام کرد.

دکتر «محمدرضا حیدری» معاون غذا و داروی دانشگاه نیز در این نشست با ارائه توضیحاتی درباره تولید محلول ضدعفونی کننده در دانشکده داروسازی و تولید نزدیک به ۱۰ هزار لیتر در هفته مواد ضدعفونی کننده گفت: این مقدار از آغاز مبارزه با کروناویروس تا‌کنون، به بیش از ۱۰۰ هزار لیتر رسیده است.


«فریبا رضایی» سرپرست مدیریت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه نیز در این نشست، گزارشی از عملکرد مدیریت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد در پاندمی کووید_۱۹ ارایه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار