مدرسه‌‌ای که در ایام کرونا تعطیل نشد + عکس‌ و ‌ویدئو

تهران (پانا) - این ماه‌ها که با تعطیلی مدارس کل کشور روبرو هستیم، مدرسه‌ای وجود دارد که هنوز دانش‌آموزانش به مدرسه می‌روند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌‌ای که در ایام کرونا تعطیل نشد + عکس‌ و ‌ویدئو

در روزهایی که ویروس کرونا مدارس کشور را به تعطیلی کشانده و معلمان به‌صورت مجازی به تدریس دانش آموزان می‌پردازند تا از دروس خود عقب نمانند، اما مدرسه‌ای در شهر آب‌پخش استان بوشهر وجود دارد که دانش آموزان همه‌روزه به مدرسه می‌روند.

بااطلاع از این موضوع، صبحگاه به‌صورت سرزده به همراه یکی از دوستان وارد این مدرسه شدیم. خبر واقعیت داشت. مدرسه هنوز باز بود. برایمان جای تعجب بود که در این شرایط کرونایی چرا باید هنوز درب مدرسه روزانه باز باشد و افرادی در مدرسه باشند! درب یکی از کلاس‌ها را زدیم تا دلیل باز بودن مدرسه را در این شرایط جویا شویم.

بعد از گذشت 30 ثانیه یکی از خانم‌ها با روپوش سفید پرستاری، درحالی‌که ماسک به‌صورت داشت، به دم درب آمد و علت حضور ما را در آنجا جویا شد. ما هم که تقریباً از ماجرا پی برده بودیم، سراغ مدیر مدرسه را گرفتیم و وی با دست اشاره به سمت اتاقی کوچک، ما را راهی دفتر مدرسه کرد.

با نگاهی به فضای کلاس ها و مدرسه مشخص بود که نکات بهداشتی به صورت کامل رعایت شده بود اما باز هم باز بودن مدرسه و برخی آمد و رفت‌ها در این شرایط برایمان قابل توجیه نبود!

با نگاهی از پشت شیشه، درون دفتر چند جوان مشغول به اتو کشیدن و دسته‌بندی ماسک‌ها بودند. درب دفتر را زدیم و وارد شدیم. با گپ و گفتی متوجه شدیم این افرادی که مشغول به فعالیت هستند، این‌ها مدیر و معلمان مدرسه‌ای هستند که به نام شهید احمدی روشن مزین شده است.

از آقای دهقان مدیر مدرسه نیز علت حضور این بانوان را جویا شدیم که وی در جواب گفت: اغلب این بانوان، مادران دانش‌آموزان هستند که در کلاس‌های درس فرزندان خود، مشغول به فعالیت هستند. جوان حدوداً 30 سالی هم حضور داشت که خود را مسؤول گروه جهادی جوادالائمه معرفی کرد. سید جواد مهدوی مرتضوی از جوانانی بود که هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا با همکاری مدیر مدرسه راه روشن اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک کرده بود. گروه جهادی که اکثر اعضای آن متشکل از دانش آموزان و والدین آن‌ها بود!

سید جواد بابیان اینکه افراد روزانه در سه نوبت اقدام به فعالیت در کارگاه تولید ماسک می‌کنند، گفت: بانوان، که اغلب والدین دانش آموزان هستند، در دو نوبت صبح و بعدازظهر اقدام به خیاطی و تولید ماسک می‌کنند. آقایان نیز که اغلب متشکل از دانش آموزان و پدران آن‌ها هستند، در نوبت شب اقدام به تکمیل کارهای باقیمانده دو نوبت قبل می‌کنند.

مهدوی بابیان اینکه روزانه حدود یک هزار ماسک تولید می‌شود، ادامه داد: این ماسک‌ها در مراکز بهداشتی، شهرداری، جایگاه‌های سوخت و عموم مردم از طریق مساجد محلات توزیع می‌شود.

سبک مدیریت کارگاه هم متفاوت بود. این کارگاه با برنامه های متنوعی که دارد باعث اشتیاق حضور جهادگران در کارگاه می شود. به‌گونه‌ای که در ایام شهادت یا ولادت ائمه و شهدا مراسمات مختلفی در سه نوبت کارگاه با حفظ نکات بهداشتی گرفته می‌شد. با همان نگاه اول ورود به فضای کارگاه و دیدن تصاویر نیمه شعبان و شهیدان ابراهیم هادی و حمید سیاهکالی به همراه آذین‌بندی‌ها، نشان از جشنی بود که به‌تازگی اتفاق افتاده بود.

«راه روشن» مدرسه‌ای است که از بدو شیوع ویروس کرونا، تبدیل به کارگاه تولید ماسک شد و معلمان و دانش‌آموزانش به جای مشق شب، مشق جهاد می نویسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار