رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران عنوان کرد

توجه به شهر هوشمند و رصد تجربیات جهانی در ایام کرونا

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به سخنان معاون خدمات شهری تهران خواستار توجه به شهر هوشمند و رصد تجربیات جهانی در ایام کرونا شد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
توجه به شهر هوشمند و رصد تجربیات جهانی در ایام کرونا

مجید فراهانی پس از استماع گزارش مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: کرونا در کنار همه چالش‌ها، فرصت‌هایی در اختیار مدیریت شهری قرار داده است که مهم‌ترین آنها، آنلاین شدن خدمات مدیریت شهری است که اصطلاحاً حرکت به سوی شهر هوشمند در حوزه خدمات شهری گفته می‌شود اما این بحث تا کنون خیلی جدی گرفته نشده است.

او افزود: بسیاری از فعالیت‌های حوزه خدمات شهری مانند فروشگاه شهروند و میادین میوه تره بار حتی بخش‌هایی مانند شهرسازی می‌توانست در این روزها خدمات آنلاین را در اختیار شهروندان قرار بدهند.

فراهانی تاکید کرد: این در صورتی است که امروزه شاهد هستیم بسیاری از شرکت‌های خصوصی کم توان در حوزه رساندن کالا و خدمات به مردم پیشرفت‌های زیادی انجام داده‌اند و درآمدهای بسیاری کسب کرده‌اند و رضایت مردم در این حوزه افزایش پیدا کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مجموعه شهروند برای ارسال کالا به صورت مجازی تا امروز به جایی نرسیده است. همین اتفاق در میوه و تره بار رخ داده اما نتیجه نهایی رضایت کننده نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به عدم توفیق شهرداری در برخی بخش‌ها گفت: در گذشته اتفاقات مشابهی رخ داده است و یکی از آنها مجموعه آگهی‌های همشهری است. همشهری زمانی مرجع آگهی بود اما امروزه بسیاری از بخش‌ها از آن سبقت گرفته‌اند و شهرداری تهران با همه امکانات نتوانسته است در زمینه مکانیزه کردن خدمات خود توفیق بیشتری نسبت به شرکت‌های خصوصی داشته باشد.

فراهانی تاکید کرد: نکته دیگر لزوم به کارگیری تجربیات مدیریت‌های شهری دنیا به خصوص در حوزه کرونا است همچنین جای خالی تحقیق و توسعه و استفاده مداوم از تجربیات دنیا در مجموعه خدمات شهری خالی است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در پایان گفت: خواهش من از آقای یزدانی، معاون محترم خدمات شهری توجه به این نکات است تا برخی نیروهای خلاق و استارت آپ ها به کار گرفته شوند و مدام وضعیت مدیریت شهری در نقاط مختلف دنیا و اقدامات انجام شده رصد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار