سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

زاهدان (پانا)- به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید و موجب کاهش دید افقی در این شهر شد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۲ هزار متر کاهش داد و کیفیت هوای این شهر را ناسالم کرد.
او ادامه داد: هم‌اینک قدری از سرعت وزش باد در این شهر کاسته شده و سرعت لحظه‌ای باد ۶۸ کیلومتر بر ساعت است که انتظار می‌رود از سرعت وزش باد کاسته شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در زهک از دیگر شهرهای شمالی استان نیز وزش باد شدید با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت موجب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی به ۴ هزار متر شد.
او افزود: وزش باد سبب کاهش دمای هوای شهرهای شمالی استان شد، به طوری که کمینه دمای زابل در صبح امروز ۶ درجه سلسیوس نسبت به روز گذشته سردتر شده است.
حیدری بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از وزش باد همچنان تا بعدازظهر پنجشنبه در شمال و نوار شرقی استان ادامه دارد.
او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود کاهش دما صرفا برای امروز باشد و از فردا مجدد روند افزایش دمای هوا آغاز شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از ورود موج ضعیف بارشی به استان خبر داد و عنوان کرد: از امروز تا جمعه در نیمه شمالی و برخی ارتفاعات شرقی استان شرایط برای رگبار پراکنده بهاری و رعد و برق در بعدازظهرها و اوایل شب فراهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار