ترامپ صادرات لوازم مقابله با کرونا را ممنوع کرد

تهران (پانا) - ترامپ با اجرایی کردن قانون تولید در شرایط جنگی، «فعالان بی‌اخلاق و سودجویان بازار» را از صادرات لوازم حیاتی پزشکی مورد استفاده برای مقابله با ویروس کرونا، منع کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ صادرات لوازم مقابله با کرونا را ممنوع کرد

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، ترامپ با اجرایی کردن قانون تولید در شرایط جنگی، «فعالان بی‌اخلاق و سودجویان بازار» را از صادرات لوازم حیاتی پزشکی مورد استفاده برای مقابله با ویروس کرونا، منع کرد.

استفاده ترامپ از این قانون در حالی انجام می‌شود که او در روزهای اخیر در اظهار نظری اعلام کرده بود که از رفتار غول تولیدکنندگان آمریکا، تری‌ام، در صادرات ماسک جراحی به کشورهای دیگر ناراضی است. شرکت تری‌ام هم در مقابل به دولت ترامپ هشدار داده بود که متوقف کردن صادرات ماسک جراحی این شرکت ممکن است باعث شود این ماسک‌ها حتی کمتر از مقدار کنونی به بازار آمریکا برسند.

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما از تری‌ام خوشنود نیستیم. ما اصلاً از تری‌ام خوشنود نیستیم و افرادی که مستقیماً با کرونا سروکار دارند هم اصلاً از تری‌ام خوشنود نیستند.

حالا طبق این قانون جدید وزارت امنیت ملی آمریکا صادرات ماسک‌های ان -۹۵، ماسک‌های جراحی، دستکش و سایر تجهیزات محافظتی شخصی را ممنوع خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار