انتخابات فدراسیون دوومیدانی باطل شد؛ یک امضا انتخابات را تجدید کرد

تهران (پانا) - یک امضا باعث شد تا رسیدن دوباره افشین داوری به صندلی ریاست فدراسیون دوومیدانی لغو شود تا یکبار دیگر مجمع انتخاباتی این فدراسیون رای‌گیری درباره رئیس را انجام دهد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات فدراسیون دوومیدانی باطل شد؛ یک امضا انتخابات را تجدید کرد

افشین داوری که هفته گذشته توانسته بود پس از چند سال یکبار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شود، باز هم باید برای رسیدن به صندلی ریاست این فدراسیون حداقل چند هفته دیگر منتظر بماند تا اگر توانست رای بیاورد کارش به عنوان رئیس را آغاز کند.

بنابر اعلام مهدی علی‌نژاد که معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان را برعهده دارد و رئیس مجمع انتخاباتی این فدراسیون بوده است، انتخابات فدراسیون دوومیدانی که با انتخاب افشین داوری همراه بود باطل شده است و یکبار دیگر باید مجمع انتخاباتی تشکیل و رئیس جدید با انتخابات معرفی شود.

ماجرای لغو این انتخابات کمی ساده و البته شاید به علت کم توجهی از سوی برگزار کنندگان باشد. ماجرا از این قرار است که در روز انتخابات یکی از دبیر هیات‌ها با نامه‌ای از رئیس هیات استانش در مجمع حاضر می‌شود تا رای استان خود را به صندوق بیاندازد اما حالا مشخص شده که امضایی که در نامه بوده، امضا رئیس هیات نیست و در نتیجه یکی از آرا باطل خواهد شد.

اما ابطال این رای هر چند در نتیجه تاثیرگذار نیست و اختلاف آرا افشین داوری با مجید کیهانی 12 رای بود، اما از آنجا که ابطال این رای باعث خواهد شد تا مجمع از اکثریت خارج شود؛ در نتیجه خروج مجمع از اکثریت جنبه قانونی بودن را از این انتخابات خواهد گرفت و بدین ترتیب انتخابات باطل و پس از معرفی سرپرست جدید برای فدراسیون دوومیدانی، در فرصتی دیگر انتخابات این فدراسیون برگزار خواهد شد.

براساس آئین‌نامه انتخابات فدراسیون‌ها، حضور دو سوم اعضا برای تشکیل مجمع انتخاباتی ضروری است و در این انتخابات برخی از رئیس هیات‌ها به دلایلی نامعلموم در انتخابات شرکت نکردند و عملا خروج همین یک رای هم باعث شد تا انتخابات لغو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار