افشین داوری: افسوس گذشته را می‌خوریم

به کسب مدال طلای احسان حدادی امیدواریم

تهران (پانا) - سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: با نگاه به سالهای قبل این رشته، افسوس گذشته را می خوریم.

کد مطلب: ۱۳۷۴۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
افشین داوری: افسوس گذشته را می‌خوریم

به گزارش مهر، افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه برنامه‌های فدراسیون تا بازی‌های آسیایی به چه شکلی دنبال خواهد شد، گفت: برنامه بازی‌های آسیایی به شکل قبل است اما خیلی موارد دیگر هم به آن اضافه می‌شود. این برنامه‌ها از هفته قبل با مسابقات جایزه بزرگ شروع شده و به صورت انگیزشی برای بچه‌ها ادامه داشته و برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این برنامه‌های انگیزشی را باید بتوانیم برنامه ریزی کنیم تا ورزشکاران اردوهای خود را مسابقات داخلی یا حتی خارجی دنبال کنند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: با شرایط موجود کارشناسان بالادستی پیش بینی شانس مدال برای دوومیدانی در بازی‌های آسیایی ندیده‌اند. در بازی‌های آسیایی با وضع موجودی که داریم باید شرایط را به شکلی مهیا کنیم که برای بچه‌ها کمی انگیزه ایجاد کنیم تا رکوردها را افزایش دهند و بتوانیم نتایج بهتری را نسبت به ماه‌های گذشته داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وقتی به گذشته دوومیدانی نگاه می‌کنیم افسوس می‌خوریم، گفت: من در سالهای قبلی که بودم، سه ورزشکار پرتاب دیسک بالای ۶۴ متر، دو پرش طول بالای ۸ متر، سه دونده ۴۰۰ متر زیر ۴۶ ثانیه داشتیم و همینطور دو ورزشکار پرش ارتفاع بالای دو متر و ۲۵ سانتی متر. اینها را که الان می‌بینیم واقعاً افسوس می‌خوریم چون خیلی فاصله گرفتیم. متاسفانه ما الان دیگر ورزشکار پرش ارتفاع نداریم و نفراتی که هستند حداکثر رکورد ۱۰/‏۲ دارند.

«آیا استعداد نداریم یا اینکه در این سال‌ها در دوومیدانی کاری نشده است؟» داوری در پاسخ به این سئوال گفت: در آن زمان استعدادهای خیلی قوی داشتیم. شوخی نیست؛ در رده سنی جوانان در یک سال در مسابقات قهرمانی آسیا ۱۰ مدال گرفتیم. پشتوانه داشتیم اما به هر دلیلی این وقفه ایجاد شده و نمی‌خواهیم به عقب برگردیم.

داوری بیان کرد: در مجموع فضا سنگین است. حتماً باید به این بچه‌های وضع موجود خیلی بپردازیم. استعدادهای خوبی داریم که شرایط خیلی خوبی دارند اما چهار ماه تا بازی‌های آسیایی چین زمان اندکی است و اگر بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که رکوردها بهتر شود خوب است.

وی تاکید کرد: در تقویم موجود، برنامه‌ها کامل نبوده ولی کامل خواهد شد. الان فصل، فصل مسابقه است و باید تلاش کنیم که ورزشکاران را آنقدر در مسابقات شرکت بدهیم تا شرایطشان بهتر شود.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: با تفتیان صحبت کردم. او در جامائیکا بوده و بعد از این رقابت‌ها به دایموند لیگ آلمان می‌رود. روند رو به رشد تفتیان خوب بود و به او بسیار امیدواریم. احسان حدادی چهار ماه تمرین در آمریکا خواهد داشت. امیدوارم که تمرینات خوب و مسابقات خوبی را دنبال کند و در بازی‌های آسیایی به تیم کمک کند و بتواند پنجمین طلا را در این رقابت‌ها برای ایران بگیرد.

وی ادامه داد: در پرتاب چکش هم نفر ما شرایط خوبی دارد و در حال هماهنگی هستیم. یکی از مسابقاتی که برای بچه‌ها برنامه ریزی کرده‌ایم، مسابقات ارزروم ترکیه در ۹ خردادماه است که قرار است تعداد قابل توجهی از دختران و پسران ما راهی این رقابت‌ها شوند.

داوری بیان داشت: قرار است تیم ملی در تیرماه راهی مسابقات قهرمانی آسیایی بزرگسالان در تایلند بشود و تیم جوانان هم به مسابقات قهرمانی آسیای کره جنوبی می‌روند. در کنار آن جام امام رضا را در مشهد داریم که چند کشور هم از قبل دعوت شده‌اند و ورزشکاران می‌روند تا یک محکی بخورند.

وی در پایان در خصوص اینکه «آیا دختران هم راهی بازی‌های آسیایی می‌شوند یا خیر؟» گفت: دختران هم می‌روند و خیلی هم بها به آنها داده‌اند. پیگیری می‌کنیم که تیم کاملی به بازی‌های آسیایی برود و ما هم از ورزشکاران حمایت می‌کنیم. البته باید ورزشکاران تا آن زمان به رکوردها نزدیک شوند و رکوردهای قابل قبولی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار