ورود جدی آموزش‌و پرورش یزد به پیشگیری از شیوع کرونا

یزد(پانا)- شیوع کرونا در کشور و ورود یزد به فهرست استان‌های مبتلا، سرآغاز اقدامات گسترده پیشگیرانه در سراسر استان بود و در این میان آموزش و پرورش ورودی جدی به مقوله پیشگیری داشته است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ورود جدی آموزش‌و پرورش یزد به پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش مهر با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش یک بیمار مشکوک به کرونا در روز گذشته و فوت این بیمار، اقدامات پیشگیرانه در یزد رنگ و شکل جدی‌تری پیدا کرد و تقریباً همه دستگاه‌ها به مقوله پیشگیری و آموزش ورود کرده‌اند.

روز گذشته شهرداری یزد اقدام به ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، سرویس‌های بهداشتی عمومی و.... کرد که بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.

اما با توجه به اینکه دانش‌آموزان از گروه‌های در معرض خطر کرونا هستند، آموزش و پرورش نیز ورودی جدی به مقوله پیشگیری داشته که این اقدامات شامل ضدعفونی مدارس، لغو اردوها و مسابقات و.... بوده است.

تمام اردوها و مسابقات آموزش و پرورش یزد لغو شد

محسن گلستانی‌فر، رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این باره به مهر گفت: همه اردوها و مسابقات و همایش‌ها لغو شده، بوفه‌های مدارس محدود شده‌اند و نظارت مستمر بر سیستم گرمایشی آب در حال انجام است.

او افزود: در کنار این اقدامات آموزش مستخدمین و سرایداران و رانندگان سرویس‌های مدارس در دستور کار قرار گرفته و به طور جدی دنبال می‌شود.

گلستانی‌فر ادامه داد: گندزدایی و ضد عفونی مدارس سراسر استان نیز از روز دوشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کمیته کرونا در مدارس تشکیل می‌شود

او خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت رعایت اصول بهداشت فردی و اقدامات خودمراقبتی در مدارس و بر اساس مصوبات ستاد کشوری و استانی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس، مواردی قابل پیگیری و اجرا توسط مدیران مدارس به مدارس ابلاغ شده شده و مقرر است در اولین فرصت، کمیته پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در مدارس تشکیل شود و با حفظ آرامش و همدلی و مشارکت همکاران، دانش آموزان و اولیای آنان، گامی مؤثر در پیشگیری از شیوع بیماری و عبور از شرایط پیش آمده برداریم.

گلستانی‌فر تاکید کرد: با توجیه خانواده‌ها و رانندگان سرویس، تلاش شده تا از انتقال دانش آموزان بیمار و دارای علامت به مدرسه ممانعت شود.

ممانعت از ورود دانش آموزان دارای بیماری خاص و زمینه‌ای به مدارس

رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: مراقبین سلامت باید با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط خانواده در فرم سابقه پزشکی هنگام ثبت نام به نحوی برنامه ریزی کنند که تا اطلاع ثانوی دانش آموزان دارای بیماری خاص و زمینه‌ای در مدرسه حضور پیدا نکنند.

او اظهار کرد: هر روز با کنترل و غربالگری دانش آموزان در مدرسه و کلاس، دانش آموزان دارای علائم مطرح شده در دستورالعمل‌ها با هماهنگی و اطلاع خانواده برای استراحت در منزل یا پیگیری وضعیت سلامتی آنها به والدین تحویل داده می‌شوند و تا زمان بهبودی کامل و رفع علائم از حضور آنها در مدرسه ممانعت شود.

گلستانی‌فر یادآور شد: همکاران فرهنگی شامل کادر مدرسه، آموزگاران، دبیران و… که دارای علائم بیماری و گواهی پزشک هستند، تا زمان بهبودی از مراجعه به مدرسه خودداری و مدیران نسبت به تعیین جانشین آنها اقدام کنند.

دانش‌آموزان سایر استان‌ها تا اطلاع ثانوی در مدارس یزد ثبت نام نمی‌شوند

او خودداری از ثبت‌نام دانش‌آموزان مهمان از سایر استان‌ها به ویژه قم، توجیه دانش‌آموزان در مراسم صبحگاه و زنگ‌ها تفریح نسبت به شست‌وشوی دست‌ها و نکات آموزشی برای مقابله با کرونا، خریداری صابون مایع به اندازه کافی در سرویس‌های بهداشتی و روشویی‌ها، تعبیه سطل زباله و کیسه زباله به اندازه کافی در مدارس و موارد مربوط به نظافت و ضدعفونی مدارس را از مواردی برشمرد که مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.

به طور قطع استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در ترویج و فرهنگ سازی خودمراقبتی و بهداشت فردی تعامل و همکاری با کارشناسان بهداشت محیط، پایگاه‌ها، مراکز خدمات جامع سلامت و مراقبین سلامت مدرسه نسبت به آموزش نیروهای خدماتی در زمینه نظافت، گندزدایی و ضدعفونی تجهیزات و فضاهای مدرسه نیز می‌تواند در پاکسازی فضای مدارس از ویروس کرونا اثرگذار باشد.

ارسال پیامک‌های آموزشی توسط وزارت بهداشت و اجرای برنامه‌های آموزشی توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز تا حد زیادی توانسته آگاهی‌های مردم نسبت به ویروس کرونا و روش‌های مقابله با آن را ارتقا و نگرانی و استرس آنها را کاهش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار