جلسه هم اندیشی پیشگیری ازکروناویروس درمدارس شهرستان حمیدیه

حمیدیه(پانا)جلسه هم اندیشی پیشگیری ازکروناویروس درمدار س باحضور ریس آموزش وپرورش شهرستان حمیدیه ،معاون شبکه بهداشت شهرستان وسایراعضادردفترریاست برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هم اندیشی پیشگیری ازکروناویروس درمدارس شهرستان حمیدیه

عزیز مزرعه رئیس آموزش و پرورش شهرستان حمیدیه با اشاره به انتشار ویروس کرونا در سطح جهان ابراز داشت: امیدواریم با هم فکری و هم اندیشی بتوانیم اقدامات پیشگیرانه موثر و مفید در سطح مدارس انجام دهیم.

عزیز مزرعه با اشاره به نگرانی اولیا در مورد این بیماری، ابراز داشت: باید آموزش های لازم و اطلاعات درست از این بیماری به دانش آموزان و اولیا ارائه شود که در کنترل این بیماری بسیار موثر خواهد بود.

جلالی، معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان حمیدیه نیز با تاکید بر اولویت دار بودن آموزش و پرورش در امر آموزش های همگانی گفت: ویروس کرونا در افراد زیر 12 سال بیماری خفیف ایجاد می کند و برای آنان کشنده نیست.

جلالی در ادامه افزود: میزان انتقال این ویروس در مقایسه با آنفلوآنزا سه و نیم برابر است و در شرایط مطلوب تا 9 روز ماندگاری دارد.

اودر ادامه تصریح کرد: مهمترین راه مقابله و پیشگیری با این بیماری شستشوی مستمر و درست دست ها است.

جلالی با اشاره به ضدعفونی کردن محیط حداقل روزی یکبار ابراز داشت: برای ضد عفونی کردن محیط می توان از محلول شامل یک واحد وایتکس و 9 واحد آب استفاده کرد و استفاده از ماسک نیز صرفا برای فرد بیمار و افرادی که از این بیمار ها مراقبت می کنند لازم و ضروری است.

در ادامه این جلسه اعضا به نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص اقدامات لازم در مدارس جهت پیشگیری از این بیماری ارائه کردند.

شایان ذکر است آموزش و پرورش شهرستان با همکاری شبکه بهداشت در خصوص آگاهی بخشی بیماری کرونا کارگاه آموزشی برای مدیران برگزار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار