دومین جشنواره آموزش انرژی برای کودکان و نوجوانان برگزار شد

تهران (پانا) - دومین جشنواره آموزش انرژی برای کودکان و نوجوانان در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ توسط آزمایشگاه تحقیقاتی پیل سوختی در دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین جشنواره آموزش انرژی برای کودکان و نوجوانان برگزار شد

رسول عبداله میرزائی دبیر جشنواره با بیان اینکه " با توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان دانشمندان آینده، می‌توانیم گام‌های استوار در موضوع آموزش انرژی برداریم"، گفت: «آزمایشگاه تحقیقاتی پیل سوختی در دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از زمان تاسیس در بیست و سوم بهمن ماه ۱۳۹۱ تا به حال ضمن تلاش در گسترش مرزهای دانش در فناوری پیل سوختی با تاکید بر پیل‌های سوختی دمای پایین و واکنش‌های کاهش اکسیژن، اکسایش گلوکز و الکل‌ها در محدوده اسیدی، خنثی و بازی، به موضوع آموزش انرژی و یادگیری معنی دار در مفاهیم مرتبط با آن همراه با فرهنگ سازی در مصرف انرژی و توجه به انرژی‌های تجدید پذیر برای دانشجو معلمان و دانش‌آموزان نیز توجه داشته و کارگاه‌های آموزشی و محتواهای آموزشی مختلفی را با رویکردهای نوین در آموزش با محوریت فراگیر طراحی کرده است.»

او افزود: «در این راستا پس از برگزاری اولین جشنواره اموزش انرژی در اول و دوم اسفند ماه سال 1397، امسال دومین جشنواره اموزش انرژی برای کودکان و نوجوانان با تاکید بر انرژی‌های تجدید پذیر با مشارکت اساتید، دانشجو معلمان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانش‌آموزان در روز یکشنبه بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری در دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.»

مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی پیل سوختی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی افزود: «در این جشنواره دانش‌آموزان ابتدا در بخش رسانه و آموزش انرژی با موضوع انرژی و اهمیت ان در ایجاد رفاه و اسایش برای انسان آشنا شده و سپس در بخش هنر و اموزش انرژی در زمینه انرژی و مباحث مرتبط با آن نقاشی کرده و اثر خود را ارائه می‌دهند که آثار ارائه شده توسط کمیته داوری جشنواره خانم‌ها زینب طلایی، فریبا شاپوریان و آرزو اصفا و حسن حسین نژاد و استاد شهرام عظیمی مورد بررسی قرار گرفته و آثار برتر در اختتامیه جشنواره معرفی شد.»

او افزود: «دانش‌آموزان پس از شرکت در بخش هنری جشنواره، در نمایشگاه جشنواره شرکت کرده و در بخش انرژی هیدروژن و پیل سوختی با این موضوع با تجارب یادگیری ارائه شده بیشتر آشنا شدند. ضمنا در این بخش دانش‌آموزان با نرم افزار H4KIDs کارکرده و با موضوع هیدروژن و فناوری پیل سوختی آشنا شدند. در این جشنواره تجارب یادگیری در زمینه مفهوم انرژی و کاربرد انرژی در زندگی روز مره توسط دانش‌آموزان و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ارایه شد.»

میرزائی افزود: «همچنین در بخش تجارب یادگیری، آثاری از دانش‌آموزان مدارس عرفان و حدیث شهرستان قرچک نیز ارائه شد که در نمایشگاه تجارب یادگیری در این شهرستان در شمار آثار خوب و مرتبط با موضوع انرژی بودند. همچنین بخشی به فعالیت علمی و آموزشی در موضوع انرژی با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی اختصاص یافت. در این جشنواره دانش‌آموزان در بخش بازی و سرگرمی نیز در آموزش انرژی با موضوع انرژی و انرژی‌های تجدید پذیر در ساختاری متفاوت آشنا شدند. به منظور توجه به فرهنگ سازی در مدیریت مصرف انرژی دانش‌آموزان شرکت کننده در بخش شعر و‌ادب به ارائه اثر خود در قالب شعر، طنز و نوشته کوتاه در موضوع انرژی و مدیریت مصرف آن پرداختند.»

در اختتامیه جشنواره آثار برتر در زمینه هنر، شعر و ادب در اموزش انرژی معرفی (اثر ارائه شده توسط محمد مهدی کمربیگی) و از غرفه‌های برتر در بخش نمایشگاهی جشنواره که با نظر سنجی از شرکت کنندگان تعیین شده بود تجلیل به عمل آمد. این غرفه‌ها عبارت بودند از: غرفه اول: آقایان: محمد مهدی کمربیگی و بهنام حسین پور خانم‌ها: سارا اسکندریان و رضوان الوندی. غرفه دوم: آقایان امیر حسین امامی و عرفان غلام زاده. غرفه سوم: حسین مقیسه، سعید عقبایی و متین عقبایی. غرفه چهارم: زهرا ابراهیمی و هلیا رضایی.

معصومه قلخانی دبیر اجرایی جشنواره ضمن تشکر از زحمات ریاست دانشگاه، معاونت پژوهشی و فرهنگی دانشگاه، اساتید، پرسنل اداری و دانشجویان کارشناسی شیمی و کارشناسی ارشد آموزش شیمی و انجمن علمی شیمی دانشجویی دانشکده علوم پایه در برگزاری جشنواره و تاکید بر اجرای بهتر جشنواره در سال آتی، افزود: «برای برگزاری این جشنواره انتظار می‌رود نهادهای مرتبط با موضوع انرژی و مصرف آن از قبیل وزارت نیرو همکاری بیشتری داشته تا بتوان زمینه را برای برگزاری این جشنواره با اثربخشی بیشتر فراهم کرد.»

علاقمندان می توانند برای کسب هرگونه اطلاعات لازم برای برگزاری سال آتی جشنواره و مشارکت در آن با ادرس پست الکترونیکی جشنواره به نشانی efk.fcrl.srttu@gmail.com و آزمایشگاه تحقیقاتی پیل سوختی به نشانی fcrl.srttu@gmail.com مکاتبه کنند.

این نمایشگاه در 6 بخش از ساعت ۹ تا ۱۷ روز یکشنبه برپا بود و در اختتامیه جشنواره از غرفه‌های برتر تقدیر و برترین‌های بخش هنر و شعر و ادب معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار