مدیرکل آموزش و پرورش فارس: از وظایف اصلی آموزش‌وپرورش تبیین فضایل و ویژگی‌های اخلاقی فاطمه (س) است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: برای بیرون رفت از بن‌بست‌های تربیتی باید بازگشتی آگاهانه و هوشمندانه به زندگی حضرت زهرا داشته باشیم و از وظایف اصلی ما در نظام تعلیم و تربیت، تبیین فضایل و ویژگی‌های شخصیتی این بانوی بزرگ است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش فارس: از وظایف اصلی آموزش‌وپرورش تبیین فضایل و ویژگی‌های اخلاقی فاطمه (س) است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، علی عسکر نجفی در جمع کارکنان اداره کل آموزش‌ و پرورش استان، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن و میلاد امام خمینی (ره)، گفت: هم‌اکنون نزدیک به 60 درصد از نیروهای انسانی شاغل در آموزش‌وپرورش را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: حضور بانوان در مجموعه آموزش‌وپرورش موجب خیروبرکت برای نظام تعلیم و تربیت است و این قشر از فرهنگیان الگوی شایسته‌ای برای سایر بانوان درزمینه عفاف و حجاب و سایر فضایل اخلاقی هستند.

او با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) گفت: نقش‌های که این بانوی بزرگ به‌عنوان فرزند، همسر، مادر و حامی ولایت بر عهده داشتند به نحو شایسته‌ای انجام‌شده است و این بانوی بزرگ در همه این موارد الگوی شایسته‌ای برای جامعه بشریت هستند.

نجفی گفت:از وظایف اصلی ما در نظام تعلیم و تربیت ، تبیین فضایل و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) است و باوجود چنین الگویی آموزش‌وپرورش در مباحث تربیتی هیچ کمبودی ندارد .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: برای بیرون رفت از بن‌بست‌های تربیتی باید بازگشتی آگاهانه و هوشمندانه به زندگی حضرت زهرا داشت باشیم و هم‌اکنون نیز در آموزش‌وپرورش این نگاه حاکم است.

وی بابیان اینکه ، وی تأکید کرد: تلاش ما این است تا از حضور بانوان در پست‌های مدیریتی نیز استفاده شود

وی بابیان اینکه نیمی از دانش آموزان ما را دختران تشکیل می‌دهند ، گفت:با توجه به اینکه دانش آموزان دختر بیشتر در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند، لذا نیازمند توجه بیشتر هستند و بر همین اساس تلاش ما این است تا در قالب طرح‌های مختلف، نسبت به افزایش مهارت‌های اجتماعی و توانمندسازی آن‌ها اقدام نماییم.

مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در امور بانوان نیز ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، گفت: هم‌اکنون بیش از 50 درصد کارکنان آموزش‌وپرورش را بانوان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس این نهاد نسبت به سایر ادارات و نهادها بیشترین تعداد بانوان شاغل را در اختیار دارد .

طاهره بی‌نیاز با اشاره به استقبال خوب بانوان از حضور در پست‌های مختلف اداری در آموزش‌وپرورش سراسر استان، گفت: به پشتوانه این حضور فعال طرح ها و برنامه های مختلفی در راستای توانمند سازی بانوان و دانش آموزان دختر به اجرا در آمده و در این مسیر از همکاری همه مسئولین آموزش و پرورش استان خصوصا مدیر کل و اعضای شورای معاونین اداره کل بهره مند هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار