استاندار خبر داد:

تخصیص85 میلیارد تومان اعتبار پسماند مازندران در سال جاری

ساری (پانا) - استاندارمازندران اعلام کرد که از 114 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده استان در زمینه پسماند، 15 میلیارد تومان به کارخانه زباله سوز نوشهر اختصاص یافت که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. ‎

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص85 میلیارد تومان اعتبار پسماند مازندران در سال جاری

احمد حسین زادگان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر پیگیری ویژه زراعت چوب، گفت: «با توجه به آغاز فعالیت مجدد صنایع سلولزی در استان اگر بحث زراعت چوب و درخت کاری بصورت همزمان با آن انجام نشود، منابع طبیعی آسیب می بیند. بنابراین باید موانع کار در اسرع وقت مرتفع شود.»

استاندار با اشاره به دستور ویژه وزیر کشور در خصوص آزاد سازی سواحل، اعلام کرد تاکنون 85 درصد از سواحل مازندران آزاد شده است.

او با قدردانی از اقدامات خوب فرمانداران در زمینه آزادسازی سواحل، خواستار پی گیری مضاعف بحث پسماند در شهرستان‌ها شد: «فرمانداران در حل مشکل پسماند شهرستان های همجوار به یکدیگر کمک کنند.»

حسین‌زادگان با بیان اینکه 114 میلیارد تومان اعتبار برای پسماند استان در سال جاری در نظر گرفته شد، گفت: «از این میزان تاکنون 85.5 میلیارد تومان آن تخصیص داده شد. 15 میلیارد تومان به کارخانه زباله سوز نوشهر اختصاص یافت که در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.»

استاندار پروژه های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی استان در سال 99 را در حال حاضر20 مورد اعلام کرد و ادامه داد: «زهکشی اراضی زراعی، نوغان‌داری، توسعه زراعت چوب و توسعه فضای سبز، پرورش ماهیان خاویاری، ایجاد و توسعه اقامت های بوم گردی، توسعه اکوسیستم و نوآوری و فناوری و توسعه دهکده اقتصاد مقاومتی از جمله این پروژه‌ها است.»

به گفته او مدیریت ارتقای کیفی مرکبات و سورتینگ ها، ایجاد زیر ساخت کشتی های تفریحی، توسعه گردشگری، دوخطه کردن راه آهن ساری - قائمشهر و حل گره های ترافیکی استان از جمله پروژه های ویژه قابل پیگیری در سال آتی است.

حسین‌زادگان با بیان اینکه پروژه ها باید توسعه محور، پیشران و محرک باشد، گفت: «مدیران و فرمانداران پیشنهادهای خود در خصوص پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال آتی را مکتوب اعلام کنند تا در جلسه جداگانه‌ای بررسی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار