طرح تقویت مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط موثر دانش‌آموزان دختر شهر یاسوج برگزار شد

تهران(پانا) - با حضورمشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، کارگاه آموزشی طرح تقویت مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط موثر دانش آموزان در راستای افزایش سطح مهارت‌های اجتماعی برای دانش آموزان دختر شهر یاسوج برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح تقویت مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط موثر دانش‌آموزان دختر شهر یاسوج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فرحناز مینایی‌پورمشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در این کارگاه آموزشی که در کانون تربیتی شهید رجایی شهر یاسوج برگزار شد به اهمیت و ضرورت مهارت‌های گفت‌وگو در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: امروزه در جامعه شاهد رشد خشونت نزد دانش‌آموزان خصوصا دانش‌آموزان دوره متوسطه هستیم که این موضوع آسیب‌های اجتماعی فراوانی را برای آنان به همراه داشته است در همین راستا دفتر امور زنان خود را مکلف دانسته است تا در این خصوص برنامه‌های اجرایی ویژه‌ایی را در کاهش این آسیب‌ها و افزایش تاب‌آوری دانش‌آموزان تهیه و تدوین کند.

او ادامه داد: در این طرح مدارس علاقه‌مند می‌توانند زمینه‌های گفت‌وگوی دانش‌آموزان را در محورهای گفت‌وگوی دانش‌آموزان با دانش‌آموزان، گفت‌وگوی دانش‌آموزان با مسئولان و مربیان مدارس و گفت‌وگوی دانش‌آموزان با مسئولان شهری را فراهم کنند.

مینایی افزود: موضوعات گفت‌وگو محدودیت نداشته و مربیان تسهیل‌گر نیز می‌توانند براساس خلاقیت و نوآوری خود موضوعات جدیدی را براساس اهداف تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین طراحی و اجرا کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان ادامه داد: هدف اصلی و مهم در این برنامه تقویت مهارت گفت‌وگو بین دانش‌آموزان و کاهش آسیبهای اجتماعی آنان و افزایش تاب‌آوری آنان در اجتماع است که این برنامه هم اکنون در تعداد بسیاری از مدارس علاقه‌مند در کشور در حال اجرا است.

مدیر کل آموزش و پرورش نیز گفت: تمام تلاش ما در این طرح بر این است تا دانش‌آموزان بتوانند با مهارت‌های گفت‌وگویی که پیدا می‌کنند در فضاهایی مطلوب با خانواده و اولیای خود به گفت‌وگو بپردازند و مسائل و دغدغه‌های خود را به آسانی با خانواده، مربیان مدارس و مسئولان شهری خود در میان بگذارند.

هادی زارع پور افزود: مهارت گفتگو را باید برای دانش آموزان نهادینه کنیم تا نسل امروز با دیروز بتواند به راحتی ارتباط برقرار کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار