حناچی: پرونده‌های دوره پیشین مدیریت شهری در حال پیگیری قضایی است

تهران (پانا) - شهردار تهران از شناسایی ۱۳۰ ملک جدید در جریان بررسی املاک در اختیار غیر شهرداری تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حناچی: پرونده‌های دوره پیشین مدیریت شهری در حال پیگیری قضایی است

«پیروز حناچی» شهردار تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره اقداماتی که شهرداری تهران برای بازپس‌گیری املاک در اختیار غیر انجام داده است، گفت: در شهرداری به صورت چراغ خاموش در حال پس‌گرفتن املاک هستیم و با هیچ کس هم شوخی نداریم. کار سختی است، چرا که باید املاکی که استفاده درستی از آنها می‌شود را از املاکی که انحراف کاربری دارند، تفکیک کنیم. برای مثال خیریه‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌هایی که فعالیت اجرایی آنها مغایرتی با حضورشان در املاک ندارد، را باید بررسی و تفکیک کرد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه این مساله توسط شهرداری با جدیت در حال پیگیری است، گفت: آمار املاک در اختیار غیر ۱۴۰۰ عدد بوده که به شورای شهر تهران ارائه شده است و ۱۳۰ ملک دیگر نیز وجود دارد که تاکنون شناسایی نشده بودند و آنها را شناسایی کردیم.

حناچی خاطرنشان کرد: روند بازپس‌گیری املاک یک کار دائمی است که توسط شهرداری تهران در حال تعقیب است و این مساله را خبری نکردیم، چرا که لزومی برای این کار وجود ندارد. شهرداری در حال بازپس‌گیری املاکی است که به صورت غیرقانونی واگذار شده‌اند و بسیاری از املاک را هم پس گرفته است.

شهردار تهران درباره بررسی تخلفات دوره پیشین مدیریت شهری و نتایج آن گفت: پرونده‌های دوره پیشین مدیریت شهری در حال پیگیری قضایی است و اگر کسی حرفی درباره پیگیری نشدن آن زده، اطلاعی از این قضیه ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آقای هاشمی می‌گویند شهرداری جسارت حل مسائل شهر را ندارد، گفت: ما جسارت داریم، نشان نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا،‌ «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران چندی پیش در گفت‌و‌گو با ایلنا عملکرد شهرداری تهران در پیگیری حقوقی و قضائی تخلفات دوره پیشین کمتر از حد انتظار دانست و گفته بود: آقای نجفی در دوره مسئولیت خود تنها تعدادی نامه به قوه قضاییه نوشت و شکایتی طرح نکرد و پس از آن نیز تا دی ماه، شکایتی از شهرداری در جهت احیای حقوق از دست رفته طرح نشده بود، به‌ همین خاطر شورا با تصویب طرح تحقیق و تفحص از املاک شهرداری، راسا به موضوع ورود کرده است.

وی همچنین تصریح کرده بود، اینکه چقدر از فرصت حضور شهردار در هیات دولت برای حل مسائل شهر استفاده می‌شود، بستگی به سماجت و جسارت ما دارد که رودروی وزرا و مسئولان اجرایی در موقعیت انجام دادن کارها قرار گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار