خسروآبادی: باید نگاه نو به آموزش داشت

تهران (پانا)- همایش دانش آموزی برنامه درسی ایران با حضورمهدی احمدی، رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی اداره کل، کارشناسان مربوطه و دانش آموزان برگزیده از آموزش و پرورش مناطق 19 گانه شهر تهران در سالن 9 دی آموزش و پرورش منطقه 13 تهران برگزار شد. در همین راستا نگاه عباس خسروآبادی، معاون ابتدایی منطقه 13 را در این ارتباط می خوانید.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
خسروآبادی: باید نگاه نو به آموزش داشت

خسرو آبادی گفت: هدف از برگزاری این همایش، چالش مباحث کتب درسی در حال تدریس از دید دانش آموزان بود. این کار از طریق وزارتخانه آغاز شد که اولین نشست در منطقه 13 برگزار شد. در این نشست 38 نفر دانش آموز پایه های پنجم و ششم از مناطق 19 گانه تهران که قدرت سخنوری و نقد پذیری خوبی داشتند، حضور داشتند و با توجه به بحث این همایش قرار بر این شد نشست بعدی با تعدادی از دانش آموزان همین جلسه با حضور احمدی و همکاران در وزارتخانه برگزار گردد.

او افزود: برگزاری این جلسات مفید است مشروط بر این که به اهداف آن دسترسی یابیم. در این گرد همایی، احمدی با سوال "اگر شما مولف کتاب بودید چه مباحثی را تدوین می کردید؟ " دانش آموزان را به چالش کشید، که با پاسخ های جالب و هدفمند دانش آموزان در خصوص محتوی کتب درسی با توجه به مهارت های کلامی، فن بیان، شیوای گفتگو، ارتباطات اجتماعی مواجه شد.

ما هم از این فرصت ایجاد شده در منطقه استفاده کردیم و کار پژوهشی انجام دادیم به این صورت که برگه ای با طراحی سه سوال ( 1- خاطره ای از فضای آموزشی 2- غیر از کتب درسی چه چیزی تدریس شود. و 3- آدرس منزل و شماره تماس با هدف اینکه آیا در نوشتن آدرس مهارت کافی دارند یا نه) آماده کردیم و در اختیار دانش آموزان قرار دادیم. بعد از بررسی و هماهنگی این اطلاعات را در اختیار همه مناطق خواهیم گذاشت.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در آموزش داریم این است که مسائل آموزشی از دید دبیر، مدیر، معاون و اولیا بررسی می شود در حالی که از دید دانش آموز به مسائل پرداخته نمی شود. اگر به نظرات دانش آموز اهمیت داده شود روند آموزشی تاثیرگزار خواهد بود. امید آن داریم این برنامه ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم از نظرات آینده سازان میهن اسلامی در بهبود وتالیف کتب درسی بهره گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار