رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در ارومیه

ارومیه (پانا) - پرونده قتلی با پیگیری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه و جلب رضایت از اولیای دم پس از گذشت سه سال به سازش منجر شد و قاتل از چوبه‌دار رهایی یافت.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در ارومیه

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی ضمن ابراز خرسندی از گذشت اولیای دم همزمان با ایام فاطمیه، افزود: جلب رضایت از اولیای دم در حقیقت استفاده حداکثری از ظرفیت شعبه‌های شورای حل اختلاف است.

«هادی صمدی» با اشاره به ارتکاب جرم از سوی محکوم این پرونده در مهر سال ۱۳۹۵، بیان کرد: حکم قصاص وی بنا به درخواست اولیای دم صادر و در سال ۱۳۹۶ توسط دیوان عالی کشور تایید شده‌بود.

او با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته تعداد ۱۴ فقره قتل در آذربایجان‌غربی به مصالحه ختم شده‌است، گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه نهادینه شود، شاهد کاهش تعداد پرونده‌های قتل و سایر جرایم خواهیم بود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری اظهار کرد: برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم شده‌ ولی مجرم بدون برنامه‌ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته مرتکب قتل شده‌است و شوراهای حل اختلاف در این زمینه وارد عمل می‌شود.

قصاص از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند؛ تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار