دلنوشته دانش‌آموز شیرازی برای هم‌کلاسی‌های سیل زده خود در سیستان و بلوچستان

شیراز (پانا) - پویش سیل مهربانی همکلاسی‌ها همزمان با سراسر کشور از اول بهمن ماه در مدارس آغاز شده و دانش‌آموزان سراسر فارس نیز با همدلی و همیاری هم‌کلاسی‌های خود در سیستان و بلوچستان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه خود کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته دانش‌آموز شیرازی  برای هم‌کلاسی‌های سیل زده خود در سیستان و بلوچستان

طناز فرازمندنیا دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان علاءالدین بهشتی ناحیه یک شیراز نیز برای ابراز همدردی و همدلی خود با نوشتن دلنوشته‌ای دوستان خود را به یاری و مهربانی در حق هم‌نوعان خود ترغیب می‌کند.

او در دلنوشته خود خطاب به هم‌کلاسی‌هایش اینطور نوشته است:

" آشنا ترین واژه را تقدیم وجود گرم و دلگرم کننده شما می کنیم، واژه ای که با بیان آن سرنوشت‌هایی ساخته شده و یا شاید ترمیم شده است؛ پس با درود فراوان به آغاز ترمیم سرنوشت‌ها می گویم، سلام .
امروز همه گرد هم آمده‌ایم که بند بند امید را زنجیروار به سوی دست کسانی بفرستیم که آب از سرشان گذشته و میان امواج، امید را گم کرده‌اند.
ساده‌تر که بگوییم منتظرند؛ منتظر واژه‌ها نیستند چون گوششان قبل از این‌ها، همه را شنیده؛ منتظر ساخته‌ها هستند، ساخته‌هایی از دست ما و شما، گویی حرف اول شادی را به ما چسبانده‌اند که بگویند شما.
باید یک دست، دست به دست هم دهیم تا دست دوست را بگیریم، جای سیلی سیل، بدون دست ما حالا حالاها ماندگار می ماند.
این زخم مرهم می‌خواهد، مرهمی از جنس عمل؛ پس استوار باید ماند و مانده‌ها را برای آینده پیدا کرد و دوباره ساخت.
شنیده‌ای که می‌گویند یک دست صدا ندارد؟ اما امروز آمده‌ایم اینجا که بگوییم همه چیز با یک دست هم می‌تواند نوای درد را به طنین دل‌انگیز همدلی تبدیل کند.

باید اینجا گفت که هویت‌ها را واژه‌ها و تصویرهای همدلی تکمیل نمی‌کند، این‌ها نیمی از راه است، ادامه‌ی راه عمل است، سه حرف کوچک که زندگی‌ای را عوض می‌کند.
همه‌ی ما آمده‌ایم که قافیه شعر زندگیشان را رنگ زندگی ببخشیم تا مبادا هم رنگ چاله‌ سیاه سایه‌ها شود.

امروز سلاح ایمان و زره عمل را برداشته‌ایم تا به جنگ شیون‌ها برویم. می‌خواهیم کاری کنیم که دیگر معنای این شعر ناگفته نماند.
"از سیلی سیل رنگ گندم شده بود
هم بغض سکوت‌های مردم شده بود
وحشت زده می‌گریست بین گِل و لای
یک لِنگه‌ی کفش صورتی گم شده بود"
آمده‌ایم تا دست کاتب را بگیریم و نگذاریم در کتاب تاریخ لحظه‌های شیرینش، سال را سیل بنویسد."

پویش سیل مهربانی همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس از اول بهمن‌ماه آغاز و کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان و معلمان فارس در مدارس جمع‌آوری شده و در روزهای 5و 6 مناطق و شهرستان‌های فارس، کمک‌های جمع‌آوری شده را به مرکز استان تحویل و بسته‌بندی می‌شوند و پس از آن در روز 8 بهمن‌ماه کمک‌های جمع‌آوری شده برای هموطنان سیل زده در استان سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

بارش باران سیل ‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، شرایط را در سیستان و بلوچستان وخیم‌ کرده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و سرریز شدن آب از پشت سدهای این استان را در پی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار