ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه همه دستگاه ها است

خرم‌آباد(پانا)– فرماندار خرم آباد گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم جدی است که باید برای تحقق آن از توان همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و حتی ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه همه دستگاه ها است

جعفر طولابی روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه ها افزود:‌ توجه به موضوعات فرهنگی یکی از وظایف مهم شهرداری و شورای شهراست بنابراین باید فعالیت های بیشتری در این خصوص داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارتقا سرانه مطالعه به تنهایی توسط اداره کتابخانه ها محقق نمی شود ادامه داد: این مهم نیازمند مشارکت همگانی است و شهرداری نیز باید سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را پرداخت کند.

وی اظهار داشت: تاکنون این مطالبات، متناسب با توان شهرداری پرداخت شده اما با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و مباحث فرهنگی باید اقدامات کنونی تقویت شده و گسترش یاید.

فرماندار خرم آباد تاکید کرد:‌ بستر توسعه هر جامعه بحث فرهنگ و یکی از مؤلفه‌های آن کتاب و کتابخوانی است، بنابراین همه وظیفه دارند در این راستا اقدام جدی داشته باشند.

طولابی اضافه کرد:‌ اداره ورزش و جوانان در واگذاری اماکن برای ایجاد کتابخانه همکاری کند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کتاب های به روز، با کیفیت و متناسب با سلایق مختلف را تامین نماید.

وی به حضور خیران در حوزه کتابخوانی تاکید کرد و گفت:‌ مدیران آموزش و پرورش نیز باید در حوزه کتاب و کتابخوانی و تشویق به فرهنگ مطالعه اقدامات موثرتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار