رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش:

۸۵۰ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش وجود دارد

احمد صافی: بازنشستگی یک فرصت است نه تهدید

تهران (پانا) - رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش از وجود ۸۵۰ هزار بازنشسته در این وزارتخانه خبر داد که هرساله ۵۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه می‌شوند و در چند سال اخیر تعداد بازنشسته‌ها از شاغلین بیشتر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
۸۵۰ هزار بازنشسته در آموزش و پرورش وجود دارد

احمد صافی، رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در جمع اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان‌های مختلف که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارتخانه را در این جمع موثر دانست و گفت: «یکی از توفیق‌های من این است که در محضر دکتر کاظمی در برخی کمیسیون‌های معاونت افتخار شرکت داشته‌ام و همیشه از تجارب ارزشمند او استفاده کرده‌ام.»

او ادامه داد: «افتخار می‌کنم که چاپ کتاب مبانی تعلیم و تربیت و ۱۲۲ سوال و پاسخ به سند تحول بنیادین به تایید و دستور دکتر کاظمی بوده است تا افراد برای اگاهی پیدا کردن از سند این کتاب را بخوانند.»

صافی ادامه داد: «کتاب‌های خوبی در این معاونت منتشر می‌شود که من توصیه می‌کنم این کتاب‌ها را مطالعه کنید.»

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش خطاب به کاظمی گفت: «شخصیت‌های این جمع از استان‌های مختلف هستند. روسای کانون استان‌ها و هیات مدیره کانون مرکزی امروز در این جمع حضور دارند. این افراد نشریات داخلی ارزشمندی دارند که یکی از فرصت‌های خوب آنان حضورشان در کانون است.»

او به‌وجود ۸۵۰ هزار بارنشسته در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «هرساله ۵۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه می‌شوند و در چند سال اخیر تعداد بازنشسته‌ها از شاغلین بیشتر می‌شود. این افراد می‌توانند سرمایه انسانی اجتماعی محسوب شوند زیرا بازنشستگی یک فرصت است نه یک تهدید. می‌توان از حضور این افراد استفاده کرد به‌خصوص در آموزش و پرورش زیرا عمری را در راستای رشد کودکان و نوجوانان صرف کرده‌اند.»

صافی ادامه داد: «از ۸۵۰ هزار نفر بازنشسته حدود هزار نفر از مربیان و معاونان تربیتی در آموزش و پرورش بودند و اکنون در لباس پیشکسوتی آموزش و پرورش ایفای نقش می‌کنند. بازنشسته‌ها اکنون در ۲۴ زمینه در ایران نقش ایفا می‌کنند.»

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: «مکان رشد انسان در همه ابعاد در مدرسه است و امروز در سند تحول بنیادین طراحی نظام خاص بازنشستگی برای استفاده از این افراد و استفاده بهینه از تجربه نخبگان و بازنشستگان در تحول آموزش و پرورش امده است که باید به این موضوعات نیز توجه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار