#فرزندت_کجاست؟

کدام مسئولان به کمپین مردمی فضای مجازی پیوستند

تهران (پانا) - هشتگ #فرزندت- کجاست؟ این روزها پای مسئولان کشور را بیش از گذشته به فضای مجازی باز کرده است. تا کنون حدود 17 مقام کشور از وزیر، نماینده و مقام‌های پیشین در توئیتر و اینستاگرام به این سوال پاسخ داده و مسئولان از وضع فرزندان خود خبر داده‌اند.

کد مطلب: ۸۴۵۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
#فرزندت_کجاست؟

وقتی هجمه فیش‌های نجومی در ابتدای دولت دوازدهم به مقام‌های دولتی وارد شد بسیاری دست به انتشار فیش‌های حقوقی خود زدند تا به مردم ثابت کنند برخی از آنچه درباره رقم‌های نجومی گفته می‌شود، شایعه و هجمه است. اما ماجرا به همین جا ختم نشد. رئیس‌جمهوری از شفافیت سخن گفت و فسادهای اقتصادی بر ملا شده در کشور واکنش رهبر معظم انقلاب را به همراه داشت و در نهایت با نامه‌نگاری رئیس قوه قضاییه دستور رسیدگی فوری به مفاسد صادر شد.

در چنین موقعیتی انتشار عکس‌هایی از فرزندان برخی از مسئولان با امکانات ویژه در اینستاگرام و توئیتر که تبدیل به فضایی شده است برای بر ملا کردن مفاسد، مردم را بار دیگر مطالبه‌گر کرد و این بار با هشتگ #فرزندت- کجاست؟ به سراغ مقام‌های کشور رفتند.

اما این بار مسئولان خواستند از فضای جامعه عقب نمانند و در فضای ملتهب اقتصادی، مردم را با اعلام اینکه فرزندانشان از رانت‌های دولتی استفاده نمی‌کنند، قانع کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اولین وزیر دولت بود که به کمپین «فرزندت کجاست» پیوست. او که یکی از فعال‌ترین وزرای دولت در فضای مجازی است با ارسال متنی به سایت خبر فوری اینگونه پاسخ داد:

«پسرم لیسانس برق و فوق لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد. دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد.

دامادم فوق لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت خصوصی است.

عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به طور پاره وقت در دانشگاه فعالیت دارد.

خدا را شاکرم که فرزندانم به دنبال خاتمه ماموریت من در سازمان ملل متحد، تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده هایشان در تهران ساکن و مشغول به کار هستند.»

سید محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش که توانسته است در دوره فعالیت خود در فضای مجازی ارتباط بین دانش‌آموزان و فرهنگیان و این وزارت‌خانه به حداقل برساند و به بسیاری از خواسته‌ها و سوالات در توئیتر خود به صورت شخصی پاسخ می‌دهد، در گفت‌و‌گویی به کمپین «#فرزندت_کجاست؟» پیوست.

او در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه ما تمام قد جلو آمده‌ایم و فرصت ارزشمندی فراهم شده و نباید افرادی سوء‌استفاده کرده و موجب از دست رفتن این فرصت‌ها شوند، درباره پرسشی پیرامون پویشی که اخیرا تحت عنوان #فرزندت_کجاست؟ در فضای مجازی شکل گرفته است گفت: «دو فرزند دارم، فرزند اولم دختر و خانه‌دار است و پسرم نیز مشغول درس خواندن و گذراندن خدمت سربازی است. تاکنون فرزندانم به جز عتبات عالیات به کشور خارجی، سفر نکرده‌اند. روز گذشته خبرنگاری به اشتباه "عتبات عالیات" را " قطر و امارات" شنیده بود.»

محمد باقر نوبخت که به تازگی با برخی حواشی از سخنگویی دولت خداحافظی کرده و در حال حاضر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است، در توئیتر به کمپین #فرزندت_کجاست؟ پیوست. نوبخت نوشت:

«#فرزندت_کجاست؟ خداوند نعمت ۳ پسر به من عطا کرده؛ فرزند اولم دانشجوی فوق لیسانس اقتصاد، دیگری دانشجوی دکتری عمران و پسر کوچکم دانشجوی کارشناسی زبان‌های خارجی و همگی در تهران هستند و هیچ‌یک شغل دولتی ندارند. تنها عروسم نیز دانشجوی دکتری شیمی است و گاهی بصورت پاره وقت تدریس می‌کند.»

علی ربیعی ، وزیر تازه برکنار شده تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یک توئیت به سوال مردم در مورد فرزندانش پاسخ داده است.

او نوشت: «#فرزندت_کجاست ما همه با هم هستیم! خوشحالم فرزندانم با ۵ نوه کنار من هستند. همگی در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند. دو پسر من، هیچ کدام کار دولتی ندارند و تنها دخترم به تربیت کردن فرزندانش مشغول است‌ و دیگری که بیش از همه کنار من است ساکن قطعه ۷۰ بهشت زهراست.»

محمدجواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاید یکی از جالب‌ترین پاسخ‌ها را به این سوال داد. او با انتشار عکسی از فرزند خردسالش در صفحه اینستاگرام خود به کمپین #فرزندت- کجاست؟ پیوسته است.

سیدعباس صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر وزرای دولت بود که با پیوستن به کمپین «فرزندت کجاست؟» از فرزندانش گفت.

صالحی در حساب توئیتری خود نوشت: «دو پسر و یک دختر دارم؛ پسر اول فوق لیسانس دانشگاه تهران است. در تهران زندگی می‌کند. شغل ثابت ندارد. با برخی از موسسات در حوزه‌های پژوهشی به صورت پروژه‌ای همکاری می‌کند. پسر دوم خرداد امسال کارشناسی‌اش را از دانشگاه اصفهان گرفته است. دخترم کلاس چهارم را در دبستان دولتی گذرانده است.»

شهیندخت مولاوردی ، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی که اتفاقا او نیز از فعالان حوزه مجازی است و عموما تلاش می کند در راستای مسئولیت خود به همه سوالات مردم در توئیتر پاسخ دهد، نوشت: «#فرزندت_کجاست ؟ دو دخترم؛ اولی فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی به ترتیب از دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی، فاقد شغل ثابت و مترجم آزاد دومی فارغ التحصیل کارشناسی نقاشی دانشگاه هنر و مشغول مهارت آموزی در دوره آموزشی فنی و حرفه ای جواهرسازی @akhbarfori»

حسام الدین آشنا،‌ مشاور رئیس جمهوری نیز با شرکتدر این کمپین در توئیتر خود نوشت: «دو پسر دارم اولی مهندسی عمران شریف و ارشد حمل و نقل امیرکبیر؛ هر دو بدون سهمیه؛ عقد کرده و بدنبال ادامه تحصیل است. دومی کلاس یازدهم ریاضی است.»

سید محمدعلی افشانی ، شهردار تهران نیز با پیوستن به این کمپین از موقعیت کنونی فرزندان خود خبر داد.

او در توئیتر نوشت: «#فرزندت_کجاست؟ سه فرزند دارم که همه در ایران هستند. زینب، دانشجوی دکترای سازه و زلزله دانشگاه شریف مرضیه، فارغ‌التحصیل مهندسی برق و آماده ادامه تحصیل سید محمدامین، دانش‌آموز و دامادم آقا سعید خرسند، دانشجو دکترای سازه و زلزله دانشگاه شریف.»

سید رضا صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک نیز از پیوستگان به کمپین فرزندت کجاست است

او نه در توئیتر و اینستاگرام که در کانال سروش خود نوشت:

« سه دختر دارم؛ دختربزرگم ازدواج کرده است و فوق لیسانس مدیریت اجرائی دارد و هیچ شغلی دولتی یاخصوصی ندارد .

دختر دوم مهندس عمران و فوق لیسانس معماری دارد هیچ اشتغال رسمی ندارد و شخصا در زمینه رشته تخصصی خود فعالیت می کند. دختر سوم نیز دانشجوی دانشگاه تهران است.»

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کردند تا با پیوستن به این کمپین از وضع فرزندان خود بگویند،‌هر چند که از میان 290 نماینده حضور 4 نماینده در چنین کمپینی قابل توجه نیست اما شکل‌گیری این روند در بین مسئولان به نظر اتفاق نوینی است.

محمدعلی وکیلی ‏، نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به #فرزندت- کجاست؟ گفته است:

«دارای سه فرزند هستم هادی؛ فوق لیسانس هفت سال است کارمند یک شرکت است مهدی؛ فوق لیسانس (همانکه به دروغ مدیرعامل معرفی می شود) بدون اشتغال در جای دولتی، سردبیر روزنامه ابتکار راضیه؛ لیسانس و بیکار خداوند از سر تقصیر ناشران دروغ بگذرد #فرزندت_کجاست؟»

مهدی وکیلی،سردبیر روزنامه ابتکار فرزند علی وکیلی:

نادر قاضی‌پور ، نماینده ارومیه در مجلس مانند همیشه توانسته است رکورد جلب توجه را بشکند.

او با پیوستن به کمپین #فرزندت_کجاست؟ اعلام کرده که یکی از فرزندان پسرش دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی است که در بیمارستان کار می‌کند. پسر دیگر وی که دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد ارومیه است، گوسفند دارد و به کار چوپانی مشغول است.

هاجر چنارانی ‏، نماینده نیشابور و فیروزه نیز گفته است:

«فرزندانم همه در تهران هستند و زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، در مدارس دولتی تحصیل میکنند. #فرزندت_کجاست.»

احمد امیرآبادی فراهانی ، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با سایت خبر فوری درباره وضعیت فرزندانش در پاسخ به کمپین فرزندت کجاست اظهار کرد: «بنده دارای سه فرزند هستم که دوتا از آنها دختر و دیگری پسر است.»

او افزود: «دو دخترم هر دو ازدواج کردند و یکی در قم و دیگری در تهران زندگی می کند و خانه دار هستند و هیچ شغل و منصبی ندارند چه برسد به اینکه در دستگاه‌های دولتی کار کنند.»

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «تک پسرم هم در یکی از دانشگاه‌های شهر قم در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل است و در حال حاضر هیچگونه شغلی ندارد و تنها به امر تحصیل مشغول است.»

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی ، نماینده اصلاح طلب رشت در مجلس نیز با پیوستن به این کمپین چنین پاسخ داده است:

«#فرزندت_کجاست_؟ اینجانب #جعفرزاده_ایمن_آبادی #نماینده_مجلس صرفا دارای یک دختر هستم که در حال تحصیل است و با من زندگی می کند و مجرد است و هرگز از شهر رشت بجز با خانواده خارج نشده و کلا مخالف اعزام فرزند مسئولین به خارج از کشور هستم.»

محمدعلی ابطحی از فعالان اصلاح‌طلب و رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات که اتفاقا در طیف وسیعی از مخاطبان را در فضای مجازی همراه خود دارد، در پاسخ به کمپین #فرزندت_کجاست؟ در اینستاگرام خود نوشته است، سه دختر دارم هر سه در تهران هستند.

او در ادامه نوشته است که «من سه دختر دارم که همه در تهران هستند. فائزه لیسانس مردم‌شناسی از دانشگاه تهران؛ خانه‌دار و پاره وقت معلم دبستان است. فاطمه لیسانس بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی، خانه‌دار و هفته ای دو روز دور کاری در بخش پشتیبانی شرکت خصوصی استارت آپی و فریده دانشجوی سال سوم هنر در دانشگاه تهران است.»

محسن هاشمی رفسنجانی‏ ، رئیس شورای شهر تهران و فرزند آیت الله فقید اکبر هاشمی رفسنجانی نیز با پیوستن به کمپین «فرزندت کجاست؟» در حساب توئیتری خود نوشت:

«سه پسر دارم، هرسه دانشجو و بدون شغل دولتی. عماد،متولد٦٣دانشجوی دکترای صنایع ومدیرعامل دفتر نشرومعارف انقلاب که خاطرات آیت الله را منتشر میکند.پسر دومم علی،متولد٦٥وفارغ التحصیل شهرسازی دانشگاه تهران و درخارج، دانشجوی بدون شهریه دکتراست.احسان متولد٧٦مهندسی انرژی در امیرکبیر میخواند.»

على اصغر پیوندى ‏، رئیس سازمان هلال اهمر از دیگر مسئولانی است که به این کمپین پیوسته و گفته است:

#فرزندت_کجاست؟ دخترم ماه گذشته در رشته #پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکى تهران فارغ‌التحصیل شد، شغل ثابتی ندارد. پسرم دانشجوی سال اول #مهندسی در دانشگاه صنعتی شریف است.

مصطفی هاشمی طبا ، وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی نیز در گفت‌وگویی با سایت خبر فوری درپاسخ به سوالی در مورد وضع فرزندانش با توجه به راه اندازی کمپین #فرزندت_کجاست؟ اظهارکرد: «بنده سه فرزند دارم که دوتا دختر و یک پسر هستند که همگی تحصیل کرده هستند.»

او تصریح کرد: «یکی از دخترانم لیسانس آی تی و دیگری لیسانس مامایی دارد که هر دو خانه دار هستند و شغلی ندارند و من هم هیچ وقت سفارشی برای کار برایشان انجام ندادم.»

وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی گفت: «تک پسر بنده نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های علوم انسانی است و در حال حاضر در یکی از شرکت‌های غیردولتی مشغول به کار است.»

هاشمی طبا تاکید کرد: «پسرم مدرک کارشناسی خود را از یکی از دانشگاه های سراسری دریافت کرد و سپس با بورسیه دانشگاه رایس تگزاس دوره کارشناسی ارشد خود را در آمریکا طی کرد و پس از پایان تحصیلات به کشور بازگشت و در حال حاضر مشغول به کار است و هیچ سمت دولتی ندارد.»

او با بیان اینکه تا به امروز هیچ‌گونه سفارشی برای فرزندانم انجام ندادم گفت: «اگر اهل سفارش و استفاده از رانت بودم قطعا دو دخترم دروضع فعلی بیکار نمی‌ماندند.»

معاون رئیس‌جمهوری دولت اصلاحات اظهارکرد: «تا به امروز از هیچ رانتی نه برای خودم و نه برای فرزندانم استفاده نکردم و قطعا هم تا آخر عمر استفاده نخواهم کرد.»

خبرگزاری پانا با افزوده شدن مسئولان که به این کمپین می پیوندند این گزارش را به روز خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار