رئیس سازمان نظام روانشناسی: مدارس تیزهوشان باعث می‌شوند دانش‌آموز خود را جدا از جامعه تصور کند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره وجود مدارس تیزهوشان را باعث جداشدن فرد تیزهوش از جامعه معرفی کرد که در نهایت به مهاجرت می انجامد.

کد مطلب: ۷۱۳۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

عباسعلی اللهیاری در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش روانشناسی مدرسه که امروز دوشنبه ۲۸ بهمن با اشاره به وجود استرس در دانش‌آموزان اظهار کرد: شناخت استرس‌ها و طرح غربال‌گری در آموزش و پرورش باید با همکاری مشاوران انجام شود.

وی افزود: خلاقیت در دانش‌آموزان ما در مقاطع پایین بیشتر است و بعد ضعیف می‌شود. باید محلی با حضور دانشگاه و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و آموزش و پرورش وجود داشته باشد تا خلاقیت در آن شکوفا شود.

اللهیاری که این مراکز را خلاقیت‌کده نامید، گفت: در این مراکز دانش‌آموز طوری بار می‌آید که فکر خلاق و نگاه خلاق داشته باشد.

این استاد دانشگاه گفت: جداسازی دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان باعث می‌شود فرد خود را جدا از جامعه تصور کند. در دانشگاه هم دانشگاه تیزهوشان نداریم بنابراین همان دانش‌آموز فقط می‌خواهد به خارج کشور برود. در حالی که با یکپارچه‌سازی در نظام آموزش عمومی کشور می‌توانیم جلوی این آسیب را بگیریم.

وی ادامه داد: در بسیاری کشورها فقط یک وزارت آموزش دارند. در حالی که ما آموزش عالی را از آموزش عمومی جدا کردیم. حتی آموزش عالی را هم بین دو وزارتخانه تقسیم کردیم. وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی. امروز یکپارچه سازی جزو ضروریات است.

الهیاری درخصوص تغییرات اخیر در وزارت آموزش و پرورش گفت: ساختار نادرست گذشته، امروز به وزیر آموزش و پرورش رسیده است. اگر تغییر نگاه ایجاد نشود و زیرساخت‌ها و رانت های غلط همچنان وجود داشته باشد هیچ اصلاحاتی انجام نخواهد شد.

وی با اعلام آمادگی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برای استرس‌زدایی از مدارس و تاسیس خلاقیت کده ها برای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: موسسات کنکور نباید هدایت تحصیلی را عهده دار باشند چون امر هدایت تحصیلی باید بر اساس استعدادهای دانش‌آموزان و خصوصیات رشته و شغل موردنظر انجام شود و تا زمانی که موسسات کنکور با گردش مالی بالا در این فضا حضور دارند این کار با موفقیت پیش نخواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار