آیت‌الله مکارم شیرازی:

عربستان سعودی قصد تجزیه در عراق را دارد

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه متاسفانه در عراق میان مذهبی‌ها اختلاف وجود دارد، گفت: برخی با وجود این همه پیروزی‌ها، زمزمه اختلاف سر داده و برخی که گروه کوچکی هستند با عرستان سعودی متحد شده‌اند؛ عربستان سعودی که قصد تجزیه در عراق را دارد.

کد مطلب: ۶۷۷۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج در مسجد اعظم قم گفت: پیامبر فرمودند زیان‌کارترین مردم کسانی هستند که سرمایه عمر را صرف آرزوهای دور و دراز کرده و برای آخرت خود، توشه‌ای برنداشته‌اند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه روایات، دنیا را به بازار تشبیه کرده‌اند بیان کرد: برخی از این بازار بهره به اندازه لازم را گرفته و مابقی را صرف پاکسازی ایمان و اخلاق و علم و فضیلت می‌کنند و این افراد خوشبخت‌ترین انسان ها هستند.

وی با بیان اینکه انسان مادی‌نگر در نهایت چه به آرزوی خود برسد و چه نرسد، زیان‌کار است، افزود: اختلاس‌های هزار میلیاردی و حقوق‌های نجومی عامل خسران و بدبختی انسان است ضمن اینکه این آمال و آرزوها، حد یقف ندارد و غالبا هم خیال و اوهام است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: حتی برخی افرادی که مذهبی هم هستند در دامان مادیات گرفتار شدند تا آنجا که از پرداخت وجوهات هم منصرف می‌شوند.

وی با اشاره به آثار شوم اختلاف میان امت اسلامی بیان کرد: در کشور و منطقه ما اختلاف وجود دارد و در عین حال در مقابل نیز، دشمن گردن کلفتی مانند آمریکا را داریم و به تعبیر قرآن اگر مراقب نباشیم و اختلافات گسترش یابد ضربه می‌خوریم.

این مفسر قرآن عنوان کرد: در عراق هم متاسفانه میان مذهبی‌ها اختلاف وجود دارد و برخی با وجود این همه پیروزی‌ها، زمزمه اختلاف سر داده و برخی که گروه کوچکی هم هستند با عرستان سعودی متحد شده‌اند؛ عربستان سعودی که قصد تجزیه در عراق را دارد.

وی تاکید کرد: امروز عراق وضعیت خوبی دارد اما اگر ساز اختلاف بزنند پیروزی‌ها از دست خواهد رفت.
این مرجع تقلید با اشاره به وقایع میانمار با تاکید بر اینکه مسلمین میانمار نباید فراموش شوند، تصریح کرد: در سکوت مجامع بین المللی در مقابل میانمار مسلمین همه باید کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار