رئیس انجمن تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی درگفت وگو با پانا:

نقطه نظرات دست اندرکاران بخش صنعت در تصمیم گیری های اقتصادی لحاظ شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی با اشاره به کاهش مصرف سرانه گوشت در کشور خاطر نشان کرد:سرانه مصرف گوشت از یک کیلوگرم به 250 گرم رسیده است و مسیولان به نقطه نظرات دست اندرکاران بخش صنعت کشور توجه نشان دهند.

کد مطلب: ۶۴۶۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد موسوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد :اگر چه قیمت گوشت افزایش یافته و شاهد افزایش قیمت قابل توجهی در قیمت گوشت گاو و گوسفند بوده ایم اما واحد تولید فرآورده های گوشتی نمی توانند قیمت محصولات خود را افزایش دهند چون بخشی از مصرف کنندگان این فرآورده ها اقشار پایینی جامعه هستند و گرانی بیشتر تقاضا را کاهش می دهد.

وی افزود:وزارت جهاد کشاورزی باید در امور مرتبط با صنعت غذا به صورت کارشناسی شده تری عمل کند .وی ادامه داد:این امیدواری وجود دارد که دولت دوازدهم به جای تصمیم گیری در اتاق های بسته از نظرات تشکلهای بخش خصوصی استفاده کند و اولویت یندی مصالح ملی در تصمیم گیری ها لحاظ شود.

وی عنوان کرد:جمعیت 50 میلیونی در سال 83 اکنون به 80 میلیون نزدیک شده است و اگرچه تولید گوشت از 150 هزار تن در آن سالها به 850 هزار تن رسیده است اما نمی توان با هدف خودکفایی محدودیتهای واردات را به گونه ای اعمال کرد که موجب گرانی بیش از حد در داخل کشور شود.

وی تاکید کرد:توسعه اقتصادی همانند حلقه های یک زنجیر به هم وابسته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار