قائم مقام کمیته امداد استان خراسان شمالی:

سبد غذایی کمیته امداد برای بیش از دو هزار کودک زیر شش سال

قائم مقام کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: برای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر شش سال و محروم استان در طرح امنیت غذایی بیش از 16 میلیارد و500 میلیون ریال در 11 ماهه امسال هزینه شد.

کد مطلب: ۵۹۸۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، محمد علی اکبریانی افزود: هدف از اجرای طرح امنیت غذایی برای کودکان زیر شش سال، مساعدت به رشد و درمان فرزندان خانواده های مددجو و غیر مددجو و ساماندهی وضعیت معیشتی این خانوارها است.

وی، با بیان اینکه هم اکنون دو هزار کودک زیرشش سال مبتلاء به سو تغذیه با تایید مراجع ذی صلاح بهداشتی از جمله مراکز بهداشت شناسایی وبه این نهاد معرفی شده اند ، گفت: به هریک از این کودکان ماهیانه مبلغ 75 هزار تومان در قالب کارت خرید، برای تهیه مواد غذایی وبسته های حمایتی اهدا می شود.

اکبریانی به اثرات مثبت اجرای این طرح در پیشگیری از ناهنجاری ها در کودکان محروم اشاره وخاطر نشان کرد: چنانچه این اقدام با هدف جلوگیری از سوء تغذیه کودکان محروم انجام نمی گرفت شاهد رشد ونمو ناقص کودکان ودر نتیجه افزایش ناهنجاری ها وبیماری های مختلف در این قشر بودیم که به تبع تحمیل هزینه های فراوان برای درمان این بیماری را بر دوش خانواده ها وجامعه می گذاشت.

وی افزود: خوشبختانه از زمان اجرای این طرح توسط کمیته امداد وجذب کمک از دولت ونیکوکاران؛ از ایجاد مشکل برای بخش اعظمی از این کودکان پیشگیری شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در طرح امنیت غذایی شاخص‌های رشد این دسته از کودکان به طور مستمر سنجیده می‌شود، یادآور شد: سبدهای غذایی کودکان شامل عدس، لوبیا، لپه، برنج، روغن و سایر مواد خوراکی مورد نیاز جهت رشد کودکان است.

اکبریانی گفت: پس از پایش سلامت وکسب بهبودی؛کودکان دچار سوء تغذیه از چرخه این طرح خارج و کودکان دیگری جایگزین می‌شوند.

وی از خانواده های محروم که دارای کودکان مشمول این طرح هستند تقاضا کرد با مراجعه به مراکز بهداشت واخذ تایید سوء تغذیه از این مراکز وارایه آن به ادارات تابعه این نهاد در سراسر استان از خدمات این طرح ارزشمند بهره مند شوند.

اکبریانی همچنین از کلیه خیران ونیکوکاران که علاقه مند به مشارکت در اجرای این طرح و ارایه خدمات حمایتی خود به این کودکان هستند در خواست کرد، با اهدای کمک های نقدی وغیر نقدی خود به کمیته امداد امام (ره)؛ این نهاد را در اجرای اهداف محرومیت زدایی وتوانمند سازی بیش از پیش یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار