جلسه هم اندیشی هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با نمایندگان مجلس
مهرمحمدی:کمک کنید بهترین ها بتوانند وارد دستگاه تعلیم و تربیت شوند
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در جلسه هم اندیشی هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت:از نمایندگان مجلس می خواهیم تا در این راه ما را یاری کنند تا کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده اجازه حضور در کلاس درس داده نشود.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در نخستین روز از اولین هم اندیشی هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزش و پرورش و استان های شمال کشور، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه بزرگ، پیوست فرهنگی استراتژیک نظام است و این تعبیر شعار نیست و با واقعیت تطبیق می کند.
مهرمحمدی ادامه داد: "ماموریت فوق حساس تربیت معلم در این دانشگاه به تعبیر رهبر معظم انقلاب"، آن را دانشگاهی فوق العاده ساخته که می توان این دانشگاه را پیوست فرهنگی استراتژیک نظام تلقی کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه می تواند از علل مبقیه انقلاب باشد، خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان اگر ماموریت خود را به درستی ایفاء کند میتوان آن را از علل دوام، تداوم و استمرار انقلاب برشمرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: برای اینکه دانشگاه کار خود را درست انجام دهد مجموعه مدیریت کشور با توجه به نقش پر اهمیت و حاکمیتی آن، باید از آن به مانند سلفش یعنی دانشگاه تربیت مدرس که به تعبیری اولین مولود انقلاب در آموزش عالی کشور است، حمایت شود.
وی دانشگاه فرهنگیان را دومین مولود انقلاب برشمرد و تصریح کرد: اگر این دانشگاه در سطح کلان از همان پشیبانی که تربیت مدرس داشت برخوردار شود، باید ماموریت خود را بدون عذر و بهانه محقق کند و در غیر اینصورت تربیت معلمین آنچنان که انتظار می رود مشکل است.
دکتر مهر محمدی با اشاره به تشکیل هیات امناء استانی در دانشگاه با حضور مدیران و نمایندگان استانی، آن را بستری برای برخورداری از ظرفیت مجلس و نمایندگان کل کشور به شکل سازمان دهی شده و هدفمند در قالب کمیته های استانی هیات امناء دانست و اظهار کرد: در حال حاضر این کمیته ها آن چنان که باید فعال نیست و نیاز به پیگیری مجدانه تر مدیران برای فعال سازی آنها است.
توسعه کمی دانشگاه ممنوع است
وی با اشاره به تصویب برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان و تبیین راه های توسعه دانشگاه خاطر نشان کرد: در این برنامه توسعه کمی دانشگاه فرهنگیان به منظور تاکید بر اهمیت کیفیت ممنوع اعلام شده است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تجربه پیشین توسعه کمی مراکز تربیت معلم در استان ها گفت: اگر به دنبال کیفیت هستیم توسعه کمی اتفاق مناسبی در تربیت معلم نیست.
وی ضمن بیان پرداختن به طرح آمایش دانشگاه، آن را نقشه جامع آموزش و از ضروریات زیر ساختی برشمرد و افزود: این نقشه راه کمک می کند تا در پردیس ها و مراکز توزیع موازنی از رشته ها براساس موازین اصولی تعریف و اجرا شود.
مهرمحمدی به ایجاد قطب های علمی در استان های کشور اشاره و اظهار کرد: تدوین نقشه جامع آموزش به رغم زحمت جابجایی فیزیکی برای دانشجو معلمان می تواند مدیریت دانشگاه را در رسیدن به هدف تعالی و ارتقاء کیفیت کمک کند.
طرح اصلح، طرحی پراهمیت
وی اجرای طرح اصلح را برای دانشگاه پر اهمیت عنوان و تصریح کرد: برای دانشگاه فرهنگیان مهم است که اطمینان یابد دانشجو معلم به اجتهاد اولیه در حرفه معلمی رسیده است.
مجلس کمک کند
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این زمینه به قانون متعهدین خدمت اشاره کرد و افزود: از نمایندگان مجلس می خواهیم تا در این راه ما را یاری کنند تا کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده اجازه حضور در کلاس درس داده نشود.
اجبار برای تجمیع دانشجویان
وی با بیان عدم تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری ۹۵، بر ناگزیری جابه جایی و تجمیع دانشجویان به منظور ایجاد حد نصاب دانشجو برای تشکیل کلاس در پردیس ها اشاره کرد.
وحدت فرماندهی در دانشگاه
مهرمحمدی با اشاره به روش های تربیت مستقیم معلم در دانشگاه و مشارکت سایر دانشگاه ها با مدیریت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم بر وحدت فرماندهی در دانشگاه فرهنگیان در عین کثرت نهادهای مجری با استفاده از ظرفیت سایر مراکز آموزش عالی برای تامین نیازهای آموزش و پرورش تاکید کرد.
ارسال دیدگاه