آموزگار ساوجبلاغی:

هنر، پلی برای بازگشت انگیزه و آرامش دانش‌آموزان است

کرج(پانا)- آموزگار ساوجبلاغی گفت: هنر به‌ویژه خوشنویسی می‌تواند نقشی مؤثر در بازگرداندن انگیزه، افزایش اعتماد‌به‌نفس و آرامش روحی دانش‌آموزان ایفا کند.

کد مطلب: ۱۶۴۰۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
هنر، پلی برای بازگشت انگیزه و آرامش دانش‌آموزان است

حسین فیروزگاه در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: «خوشنویسی، امری تدریجی و گام‌به‌گام است و یک عمل یک‌مرتبه   نیست؛ بلکه با زحمت، وقت گذاشتن و تمرین کردن در طول زمان، فرد به مرور خوشنویس خواهد شد. علاقه داشتن در این زمینه نکته قابل توجهی است که لازمه موفقیت و پیشرفت در هر کاری محسوب می‌شود.»  

وی افزود:«خوشنویسی آدابی دارد؛ از جمله نحوه صحیح گرفتن خودکار، نشستن درست هنگام نوشتن، پرهیز از دوبارنویسی و داشتن تمرین روزانه.رعایت همین نکات کوچک می‌تواند موفقیت دانش‌آموزان را در این عرصه بیشتر کند.»  

این آموزگار درباره تأثیر فعالیت‌های هنری بر روحیه دانش‌آموزان عنوان کرد:«هنر ۲اثر مهم دارد؛ نخست تأثیر اجتماعی که موجب افزایش اعتمادبه‌نفس و شکل‌گیری شخصیت فرد در جامعه، مدرسه و خانواده می‌شود. دوم، تأثیر آرامش روحی و روانی است که دانش‌آموز در حین خوشنویسی از بسیاری دغدغه‌های فکری دور می‌شود و آرامش بر روح و روان او حاکم خواهد شد.این امر همچنین موجب افزایش صبر و تمرکز فرد می‌شود.»  

فیروزگاه  اظهار کرد:«وقتی دانش‌آموز نوشته‌ای زیبا ارائه می‌دهد،دیگران از جمله معلم و همکلاسی‌ها با دیدن آن به وجد آمده و ناخودآگاه جذب نوشته می‌شوند.همین تعریف و تمجیدها باعث افزایش اعتمادبه‌نفس دانش‌آموز خواهد شد.همچنین استمرار در تمرین خوشنویسی موجب تقویت صبر و دقت در نوشتن خط، تمرکز فرد را بالا می‌برد.»  

وی در بیان کمبودهای موجود خاطرنشان کرد:«آشنا نبودن و نداشتن تخصص لازم برخی معلمان در خوشنویسی،ناآگاهی دانش‌آموزان از اهمیت خوشنویسی در ابعاد فردی و اجتماعی و فراهم نبودن زمینه‌های لازم در مدارس، از جمله موانع بهره‌گیری کامل از ظرفیت هنر است.»  

فیروزگاه خطاب به دانش‌آموزانی که با مسائل روحی یا تحصیلی روبه‌رو هستند، عنوان کرد: «یکجا نشستن و کاری نکردن، ادامه دادن به ناکامی خواهد بود. این دانش‌آموزان اگر خوشنویسی را امتحان کنند، تأثیر آن را خواهند دید و به مرور از این وضعیت خارج می‌شوند.»  

وی در پایان بااشاره به انتظارات خود از مسئولان آموزش و پرورش گفت: «آگاهی‌بخشی نسبت به هنر و به‌ویژه خوشنویسی، همت مسئولان را می‌طلبد.همچنین سرمایه‌گذاری و صرف هزینه در این حوزه و آموزش مربیان متخصص،می‌تواند جایگاه هنر را در مدارس تقویت کند.»

 

خبرنگار : دانش‌آموز:فاطمه هاشم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار