معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ملارد:
غربالگری، شناسنامه سلامت روان دانشآموزان را تکمیل میکند
ملارد(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد با تأکید بر نقش محوری مدیران مدارس در ارتقای سلامت روان دانشآموزان، از برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی آزمونهای غربالگری با هدف اجرای مطلوب این فرآیند حیاتی خبر داد.
رقیه عبدالمالکی، معاون آموزش ابتدایی شهرستان ملارد، در جلسه آموزشی و توجیهی آزمونهای غربالگری با تقدیر از حضور و همراهی مدیران، خطاب به حاضران اظهار کرد: هدف ما از اجرای دقیق این غربالگریها، فراتر از شناسایی صرف است. ما به دنبال ایجاد یک سد محکم در برابر آسیبهای اجتماعی و طراحی مداخلات به موقع و مؤثر برای حفظ پاکی و شادابی روح و روان فرزندانمان هستیم. مدیران گرامی به عنوان سکانداران اجرای این برنامه در مدارس، نقشی بیبدیل در موفقیت آن و نهایتاً در ارتقای شاخصهای سلامت روان و اجتماعی دانشآموزان دارند.
وی در ادامه تشریح کرد: غربالگری، شناسنامه سلامت روان دانشآموزان ما را تکمیل میکند. این فرآیند به ما میگوید هر کودک در کجای مسیر سلامت روان قرار دارد و ما بر اساس این دادههای ارزشمند، برای هر مدرسه و هر دانشآموز، برنامه عملیاتی مناسبی طراحی خواهیم کرد.»
عبدالمالکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نقشه راه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تنها با همکاری خانه و مدرسه ترسیم میشود. ما از خانوادهها نیز درخواست میکنیم با همکاری نزدیک با مدارس، در این برنامه ملی همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم در اقدامی مشترک، از سرمایههای انسانی آینده این مرز و بوم به بهترین شکل ممکن حفاظت کنیم.
در ادامه این نشست، سکینه نیکوراد، کارشناس مشاوره مدیریت آموزش و پرورش ملارد، به ارائه جزئیات فنی و اجرایی آزمونها پرداخت و در این خصوص توضیح داد: در این جلسه، شیوهنامه اجرایی، نحوه صحیح برگزاری آزمونها، چگونگی تفسیر اولیه نتایج و نیز پروتکلهای ارجاع و پیگیری موارد شناسایی شده، به طور کامل برای مدیران تبیین گردید. ما امیدواریم با همکاری و دقت نظر همکاران محترم، دادههای قابل اعتمادی جمعآوری شود تا بتوانیم نقشه راه دقیقی برای برنامههای پیشگیرانه و حمایتی سال تحصیلی ترسیم کنیم.
نیکوراد در تکمیل توضیحات خود افزود: پس از مرحله اجرای آزمونها، کارگاههای آموزشی ویژه مشاوران و مداخلات تخصصی برای موارد خاص نیز در دستور کار قرار دارد تا این زنجیره حمایتی به صورت کامل و بدون وقفه اجرایی شود. هدف نهایی، تبدیل مدرسه به کانون امنیت روانی و پیشگیری است.
ارسال دیدگاه