امام جمعه شهرستان اردل در گفت و گو با پانا:

دهه کرامت از بهترین و شادترین روز های مومنان است

اردل(پانا)_مجتبی محمدی امام جمعه شهرستان اردل دهه کرامت را یکی از بهترین و زیبا ترین روز های مومنان دانست و بر بازیابی و تقویت کرامت جامعه با الگو پذیری از اهل بیت(ع)و پیامبر اکرم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دهه کرامت از بهترین و شادترین روز های مومنان است
مجتبی‌محمدی امام جمعه شهرستان اردل یکی از بهترین و مهم‌ترین منابع بازیابی و تقویت کرامت را رجوع به الگوهای دینی دانست و افزود:دهه کرامت و ایام ولادت سه امام و امامزاده واجب التعظیم بهترین زمان و فرصت برای تقویت و بازیابی جایگاه واقعی کرامت در جامعه اسلامی است.

مجتبی محمدی افزود: بهترین درس از زندگی حضرت معصومه(س) برای دختران و زنان امروز این است که ورود به فعالیت‌های‌اجتماعی مانعی برای عفت و حیای آنان نباشد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات امروز کشور بالا رفتن سن ازدواج است عنوان کرد: حضرت معصومه(س) اگرچه به علت نداشتن کفو ازدواج نکردند اما همین هم برای ما درس است زیرا نبود کفو و عدم ازدواج سبب نشد تا ایشان از دایره عصمت و حیا و عفت بیرون بروند و همان طور که قرآن می‌فرماید وقتی شرایط ازدواج برایتان فراهم نشده است عفت و حیا پیشه کنید و آن حضرت نیز خود را ملزم به رعایت این اصل دینی می‌دانستند.

وی در ادامه اضافه کرد: عفت، حجاب، نحوه ورود ایشان از مدینه به قم و برخورد با دیگران و ولایت پذیری نکاتی است که دختران امروز ما برای داشتن زندگی خوب و سالم باید از آن درس بگیرند و اگر امروز مشکلات اجتماعی گریبان برخی زنان و دختران ما را گرفته به خاطر دوری از فرهنگ و سیره الگوهایی مانند حضرت معصومه است.

محمدی تصریح کرد: پیامبر حضرت فاطمه(س) را با لقب "فداها ابوها" خطاب کردند و حضرت معصومه نیز آن‌قدر در نزد پدر مقام داشت که امام کاظم(ع) با همین تعبیر از او یاد می‌کنند،سیره پیامبر و اهل بیت(ع) سراسر برای ما درس است و وظیفه ما این است که در این سیره مطالعه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: صرف توصیف آن بزرگواران به این اوصاف و بیان آن برای دور شدن از مشکلات کافی نیست و باید از این الگوها استفاده اخلاقی و تربیتی کنیم و منش و روش آن‌ها را در زندگی پیاده کنیم تا شاهد چشیدن طعم زندگی زیبا و عاری از مشکلات روحی و روانی باشیم.

امام جمعه شهرستان اردل خاطر نشان کرد: در دهه کرامت نباید تنها واژه کرامت را تکرار کنیم بلکه باید در این دهه خودمان را فراموش نکنیم و لوازم و ابزار کرامت بخشیدن به اقشار مختلف جامعه و به خصوص زنان و دختران را تبیین و زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.

داشتن زندگی پاک، انتظار دین از جوانان است

محمدی خاطر نشان کرد: اگر دختران ما از سیره عملی معصومین و حضرت معصومه(س) الگو بگیرند و آنچه را که دین درباره رفتارهای اجتماعی زنان قید کرده است به کار ببندند دیگر اسیر الگوهای وارداتی خارجی در عرصه فرهنگ نخواهند شد که ریشه بسیاری از مشکلات فعلی ناشی از این مسئله است.

وی ادامه داد:باید نقطه اوج هدف ما رسیدن به کرامت ذاتی و حقیقی باشد و بهترین راه برای به دست آوردن این هدف الگوگیری از بزرگان دینی است.

وی در پایان به واژه کرامت و اهمیت آن در اسلام اشاره کرد و گفت: این‌قدر این واژه مهم است که در دعاهای مختلف مثل دعای افتتاح که در ماه رمضان آن را می‌خوانیم از خدا می‌خواهیم که دولت کریمه به ما عنایت کند و کرامت دنیا و آخرت را روزی ما قرار دهد و یا در دعای ابوحمزه ثمالی از خدا می‌خواهیم که کرامت حقیقی که همان حیات طیبه است را به ما بدهد.

دانش آموزخبرنگار:مهرشاد باقری
 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار