نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان با خبرنگاران پانا

اردکان(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان نخستین نشست خبریِ سال ۱۴۰۳ را به دانش‌آموز خبرنگاران پانا اختصاص داد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان با خبرنگاران پانا

سید علی شاکر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان، در این نشست به بیان فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش در سال گذشته پرداخت و با اشاره به کمبود فضای آموزشی از سالیان گذشته تا کنون گفت: از آنجایی در سال تحصیلی جدید ۲۳۹۷۰ دانش‌آموز در ۱۴۵ مدرسه مشغول تحصیل هستند، با کمبود جدی فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که سه فضای آموزشی که توسط صنایع در حال تکمیل شدن هست، تا مهر ماه به بهره‌برداری برسد.

شاکر با بیان اینکه ۱۲ مدرسه نیمه‌تمام توسط خیرین ساخته شده است، اظهار داشت: این مدارس بعد از سه‌چهار سال تاخیر، در اولویت تکمیلِ سازمان نوسازی مدارس هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان افزود: به خاطر صنعتی شدن و مهاجرپذیری شهرستان و افزایش کد ملی‌های غیربومی در اردکان، کمبود معلم در راس مشکلات آموزش و پرورش است که در سال تحصیلی جدید، علاوه بر جذب معلم از طریق آزمون ماده ۲۸، با خرید خدمات و استفاده از ظرفیت بازنشسته‌ها در حال مدیریت این بحران هستیم.

شاکر ادامه داد: طبق آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش طی ده سال گذشته بیش از ۸۰ درصد از طریق آزمون‌های جذب عمومی مثل ماده ۲۸ و کمتر از ۲۰ درصد از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان، "جوانی، انرژی و انگیزه بسیار بالا" را سه شاخصه خیلی خوب ورودی‌های چند سال اخیر آموزش و پرورش برشمرد و بیان داشت: معلمانی که از طریق آزمون ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند به دلیل تجربه ناکافی و عدم گذراندن سرفصل‌های مورد نیاز، نیاز به آموزش دارند؛ بنابراین آموزش نومعلم‌ها را، از طراحی آموزشی تا روش‌های کلاسداری و آموزش‌های اداری در دستور کار قرار دادیم.

آموزش خانواده‌ها نیز دومین برنامه مهم آموزش و پرورش بود که آقای شاکر به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی و کمبود تجهیزات و معلم، یادآوری کرد: این مشکلات سراسر کشور است و مختص اردکان نیست؛ در استان یزد نیز اردکان بعد از بافق، دومین شهرستانی است که با این مشکلات مواجه است و دلیل اصلی آن افزایش ناگهانی جمعیت و عدم آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب است.

در ادامه ملاحسینی، معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان اردکان، در پاسخ به آزمون‌های شبه‌نهایی پایه دوازدهم  گفت: ‌تا به امروز خبری درباره آزمون شبه‌نهایی قبل از کنکور اردیبهشت به ما نرسیده است.‌

وی تاکید کرد: به سایت‌های متفرقه اعتنا نکنید و خبرها را از کانال‌های رسمی آموزش و پرورش  پیگیری کنید.

رضاپور، معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش در ادامه این جلسه، درباره تامین فضا و تجهیزات مورد نیاز خبرنگاران پانا، قول مساعد داد.

در پایان سرافرازی، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان به خبرنگاران پیشنهاد داد: علاوه بر خبرنویسی و گزارشگری می‌توانید به مطالبه‌گری نیز بپردازید؛ زیرا اگرچه شما خبرنگاران تصمیم‌گیر نیستید، ولی با تحلیل‌ها و جریان‌سازی‌تان می‌توانید تصمیم‌ساز باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار