به مناسبت روز درختکاری

چندین اصله درخت توسط دانش آموزان یاسوج کاشته شد

یاسوج (پانا) - به مناسبت روز درختکاری، چندین اصله درخت توسط دانش آموزان دبستان غیردولتی دخترانه سفیران یاسوج کاشته شد.

لینک کوتاه کپی شد
 چندین اصله درخت توسط دانش آموزان یاسوج کاشته شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در این آئین دانش‌آموزان با حضور معاون آموزش ابتدایی و کارشناسان حوزه ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ، چندین اصله درخت از جمله کامکوات و کاج را در محوطه مدرسه و کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان غرس کردند.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ، با اشاره به اهمیت درختکاری و نقش آنها در حفظ محیط زیست و طبیعت گفت: درختان با جذب آلودگیهای ناشی از گازهای نیتروژن، آمونیاک،دی اکسید گوگرد و سایر آلودگی ها نقش بسزایی در کاهش آلودگیها و فراهم کردن هوای پاک برای ما انسان ها دارند.

سید جلال رحیمی بیدک، با تاکید بر فرهنگ حفاظت از محیط ‌زیست و کاشت درخت در کشور، افزود: طبق منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری بر افزایش فرهنگ درختکاری باید برای توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام گرفته و در صورت بروز هرگونه تخلف در این حوزه با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

وی گفت:به منظور حفظ محیط زیست و به ویژه احیاء جنگل‌های استان به صورت جدی نیازمند تلاش، همکاری و مشارکت مردم، مسئولان و دستگاههای اجرای فرهنگ ساز از جمله آموزش و پرورش هستیم تا فضای سبز و منابع طبیعی به عنوان یک ثروت ملی برای نسل های آینده به خوبی حفظ و احیا شوند.

رحیمی بیدک، با اشاره به اینکه همگان باید نسبت حفظ به جنگلها، طبیعت و محیط زیست احساس مسئولیت داشته باشند، خاطر نشان کرد: آسیب رساندن به محیط زیست هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی در قرآن رفتاری نادرست و از رذائل اخلاقی محسوب شده، بنابراین علاوه‌ بر نهادهای متولی و نگهبان در این حوزه تمام آحاد مردم نسبت به حفظ و نگهداری طبیعت وظیفه دارند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار