دربی ۱٠۳؛ استقلال ٠ - ٠ پرسپولیس، ناکامی استقلال در شکستن طلسم شش ساله

تهران (پانا) - دربی ۱٠۳ پایتخت (‌پرسپولیس _ استقلال)، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۴۶۳۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دربی ۱٠۳؛ استقلال ٠ - ٠ پرسپولیس،  ناکامی استقلال در شکستن طلسم شش ساله

حسن رضائیان - جدال سرخابی‌های پایتخت در این دیدار،  مسیر قهرمانی را برای تیم برنده،  هموار می‌کرد.  ۲ تیم در دیدار رفت به تساوی یک بر یک رضایت دادند، دیداری که برای نخستین بار از کمک داور ویدیویی در آن استفاده شد و البته حواشی زیادی داشت.

استقلال و پرسپولیس پیش از این بازی، ۱۰۲ بار به مصاف هم رفته بودند‌‌. در مجموع این ۱۰۲ دربی، سهم پرسپولیس ۲۷ بر‌د و سهم استقلال ۲۶ برد بوده‌ است. ۴۹ بازی نیز با نتیجه مساوی تمام شده است. در این بازی‌ها در مجموع ۱۹۵ گل به ثمر رسیده‌ که سهم سرخ‌پوشان ۱۰۱ گل و سهم آبی‌پوشان ۹۴ گل بوده است به طوریکه در این بازی‌ها مجموعا ۱۱۲ بازیکن متفاوت، موفق به گلزنی شده‌اند.

استقلال و پرسپولیس در ۳۹ بازی لیگ برتر به تقابل پرداختند، سهم پرسپولیسی‌ها کسب ۱۱ پیروزی و سهم استقلال ۶ برد بوده و ۲۱ بازی دو تیم با نتیجه تساوی همراه بوده است.

عیسی آل‌کثیر در دربی برگشت فصل گذشته، گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند. اما استقلال ۶ سال است که در دیدارهای دربی، موفق به پیروزی نشده است. ۱٠ تقابل دو تیم در اسفند ماه برگزار شده که این بار استقلال برخلاف طلسم ۶ سال ناکامی در دیدارهای دربی،  ۶ برد سهم آبی‌ها و یک برد هم سهم پرسپولیسی‌ها بود و ۳ بازی هم به تساوی انجامید.

استقلال،  امروز با توپ پر به میدان آمده بود،  استقلال از آغاز نیم‌فصل دوم از ۴ دیدار لیگ برتری خود ۱۰ امتیاز گرفته و فقط در بازی جام حذفی ناکام ماند‌. شاگردان اوسمار ویرا هم در ۴ دیدار گذشته خود ۹ امتیاز کسب کرده بودند. 

پورعلی گنجی، کنعانی‌زادگان و گولسیانی ۳ مدافع مرکزی پرسپولیس بودند که این مسابقه را به دلیل مصدومیت و محرومیت از دست دادند.

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، امید حامدی‌فر، ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

 ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، علی نعمتی، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر

سرمربی: اوسمار ویه‌را

آرش رضاوند بازیکن استقلال در نیمه اول این دیدار کارت زرد دریافت کرد. یک صحنه از این دیدار تنها نیاز به VAR داشت،  که داوران اتاق VAR به نفع استقلال صادر کردند. سید‌حسین حسینی در دقیقه ۴۳ نیمه اول دچار آسیب‌دیدگی جزئی شد. 

هواداران دو تیم ۴۵ دقیقه، دست از تشویق استقلال و پرسپولیس برنداشتند و حضور هواداران جذابیت این دیدار را صد چندان کرده بود. 

موعود بنیادی‌فر قاضی دیدار برگشت دربی ۱۰۲ در اتاق VAR حضور داشت. جواد نکونام در ۵ دقیقه پایانی نیمه اول همانند اوسمار، تیم‌های خود را با حرارت بالایی هدایت کرد‌.

در دقیقه ۴۸ این دیدار در نیمه اول پرسپولیس صاحب یک ضربه کرنر شد و سروش رفیعی پشت توپ قرار گرفت که با خطای مشکوکی بر روی امید عالیشاه توپ از کنار دروازه سید حسین حسینی به بیرون رفت. جدال هافبک‌های دو تیم در نیمه اول صحنه‌های زیبا و حساسی را خلق کرد.

بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

دقیقه ۴۸ این دیدار روی دروازه پرسپولیس، صحنه مشکوک رخ داد و  بازیکنان استقلال معترض بودند که خطای هند مهدی ترابی اتفاق افتاد. 

‌کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان میهمان ویژه دربی ۱۰۳ بود.

ماشاریپف خرید جدید استتقلال، دقیقه ۷٠ زمین بازی را در کنار ۲ تعویض دیگر استقلال ترک کرد. استقلال از دقیقه ۵٠ تا ۷٠،  دست به عقب‌نشینی زده بود.

وحید امیری و خدابنده لو، دقیقه ۷۵ جایگزین سروش رفیعی و امید عالیشاه شدند. دقیقه ۷۶، بازی بخاطر پرتاب بطری به زمین توسط هواداران استقلال دقایقی متوقف شد. سعید صادقی دقیقه ۸۳ جایگزین مهدی ترابی شد. دو نیمه متفاوت در این دیدار شاهد بودیم و در نیمه دوم، بازی تماشاگر‌پسندی شاهد نبودیم.

چشم به هم چشمی در پرتاب بطری کار دست کمک داور داد و هواداران پرسپولیس این بار پرتاب بطری را انجام دادند.

بلانکو، بازیکن خارجی استقلال در اولین دقیقه وقت اضافه از زمین با نظر نکونام خارج شد. نیمه دوم بازی بی روحی را که در تاریخ شهرآوردهای گذشته حتی مشاهده نکرده بودیم، با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و استقلال همچنان صدرنشین ماند. آن هم در شبی که سپاهان، شکست سنگینی را تجربه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار