معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان همدان تاکید کرد:

عدم اطلاع اشخاص از مسائل حقوقی و قوانین موجب افزایش جرائم در کشور می‌شود

همدان (پانا) - نشست خبری ستاد دیه و معاون دادگستری صبح امروز با حضور اصحاب رسانه ‌در ستاد دیه استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
عدم اطلاع اشخاص از مسائل حقوقی و قوانین موجب افزایش جرائم در کشور می‌شود

‌سید هادی مصطفوی، بیان کرد: عدم اطلاع اشخاص از مسائل حقوقی و قوانین کشور، یکی از عوامل اصلی افزایش جرائم در سطح کشور است که آموزش و پیشگیری می‌تواند موجب ممانعت از رخ‌داد چنین مسائلی شود.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از نهاد‌هایی است که در مسئله آموزش حقوقی و پیشگیری از جرائم  می‌تواند نقش موثری را ایفا کند؛ بهتر است مسائل حقوقی و قوانین از همان کودکی و در مدرسه به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

مصطفوی در خصوص معرفی طرح قاضی مدرسه گفت: جهت اطلاع و آموزش دانش‌آموزان از  مسائل حقوقی و کنترل خشم، طرح "قاضی مدرسه" در مدارس به صورت استانی اجرا خواهد شد؛ ما باید علاوه بر دروس مختلف، زنگ قانون را هم در مدارس اجرا کنیم.

وی ادامه داد: کنترل خشم در افراد یکی از موضوعاتی است که باید از کودکی ریشه‌یابی و کنترل شود، چرا که در بزرگسالی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی اعم از قتل غیر عمد و جرائم ناخواسته شود؛ ما باید این مسائل را با کمک نهاد‌هایی همچون؛ استانداری، فرمانداری، آموزش و پرورش و... فرهنگسازی کنیم.

یدالله روحانی‌منش، مدیر عامل ستاد دیه استان همدان، در خصوص فعالیت‌های ستاد دیه استان در سال گذشته گفت: در سال گذشته دویست و سی و دو زندانی جرائم غیرعمد که به دلیل مسائل مالی در زندان بودند توسط ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی افزود‌:  ۹۲ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان، مبلغ پرداختی جهت پرونده‌های مالی و دیه و ۸۸ میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان مبلغ وام برای آزادی این مددجویان، توسط ستاد دیه و کمک‌های مردمی اهدا شده است.

دانش‌آموز خبرنگاران پانا: زهرا قراباغی و خاطره باغیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار