استاندار همدان:

پیشرفت کشور در گرو ارتباط با کتاب است

همدان (پانا) - استاندار همدان، توجه به علم، دانش و کتاب را از علل رشد و پیشرفت کشور دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۱۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت کشور در گرو ارتباط با کتاب است

علیرضا قاسمی‌فرزاد در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتاب رضوی گفت: آن چیزی که امروز در نظام اسلامی باعث مباهات است، توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در میان مسئولین، علی‌الخصوص مقام معظم رهبری است. اهتمام ویژه نسبت به کتاب، جزو دغدغه‌های اصلی جامعه امروزی است.

وی با تاکید بر نقش مسئولین در فراگیر شدن فرهنگ کتابخوانی گفت: خوشبختانه رئیس‌جمهوری، نگاه خاص و ویژه‌ای نسبت به کتاب و فرهنگ کتابخوانی دارد که بحمدالله در مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان، قریب به ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به این مهم اختصاص داده شد.

استاندار همدان ادامه داد: در سطح استان با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، شاهد ایجاد و افزایش کتابخانه‌ها و کتب هستیم که همین امر باعث مباهات به‌شمار می‌رود.

وی گفت: خوشبختانه ارتباط نوجوانان و جوانان با کتاب و کتابخانه‌ها، روزبه‌روز با تکیه بر سیاست‌های صحیح اعمال‌شده در حال تسریع و توسعه است.

IMG_20240227_151806_253

40 هزار نفر در جشنواره کتاب رضوی شرکت کردند

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آیین گفت: هدف از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتاب رضوی، بصیرت‌افزایی، جلب مشارکت عمومی و آشنایی با سیره معصومین به‌ویژه امام رضا(ع) است.

وی افزود: بیش از 40 هزار نفر در استان همدان به‌صورت فردی و خانوادگی در گروه‌های مختلف سنی در این مسابقه شرکت کردند که از این میزان 270 نفر برگزیده شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: از بین برگزیده‌ها ۸ نفر به عنوان برگزیده ملی و ۲ نفر از هر شهرستان به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ۶۰ نفر نیروی کتابدار و 80 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌های سراسر استان حضور دارند.

زارعی با اشاره به برگزاری انتخابات در 11 اسفند گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان همدان در حوزه انتخابات، برپایی نمایشگاه کتاب، برپایی جلسات انجمن کتابخوان‌ها و برگزاری مراسم رای‌اولی‌ها در 10 شهرستان استان بود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره کتاب رضوی، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: محمدجواد فرمان‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار