مدیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

شکل‌گیری مطلوب شخصیت دانش‌آموزان تاثیر بسزایی در آینده ایران اسلامی دارد

معلمان دغدغه‌مند مسیر تربیت را به بهترین شکل هدایت می کنند

قم(پانا) – مدیر موسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) گفت دوران مدرسه بهترین دوره زندگی است و اگر شخصیت دانش‌آموزان به خوبی شکل گیرد، نقش و تاثیر بسیاری در آینده ایران اسلامی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۴۶۹۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
شکل‌گیری مطلوب شخصیت دانش‌آموزان تاثیر بسزایی در آینده ایران اسلامی دارد

آیت الله «محمود رجبی» مدیر مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) امروز در دیدار حجت الاسلام «محمدحسین پورثانی» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در انجام امور تربیتی وضع موجود، وضع مطلوب و فرایندهای مورد نیاز برای حرکت به سمت وضع مورد نظر باید در نظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: وضع موجود ظرفیت ابعاد وجودی انسان از نظر وضعیت روحی و جسمانی و تأثیر گزاری آن ها بر یکدیگر و وضع مطلوب رسیدن انسان به قرب الهی است که با عمل آگاهانه و اختیاری زمینه ساز تغییرات مثبت در فرد می شود.

رجبی با اشاره به اینکه لوح وجودی انسانی آماده دریافت انوار الهی است که باید در انسان شکوفا شود، گفت: در منظر قرآن، معرفت صحیح و منطبق بر واقعیت، محبت خدای متعال و اهل بیت(ع) و عوامل تاثیر گذار اجتماعی بر انسان، سه مولفه مهم اثربخش در تربیت می باشد.

مدیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: دوره حضور دانش آموز در مدرسه بهترین دوره فرزندان در زندگی است که اگر شخصیت آنان در این ایام به خوبی شکل گیرد، نقش و تاثیر بسیاری در آینده ایران اسلامی دارد.

وی با اشاره به نقش مهم متربیان، گفت: نیروی انسانی همیشه نقش برتر در آموزش دارد لذا سرمایه گذاری بهینه برای معلمین صرورت دارد، اگر معلمان و مربیان خودشان دغدغه مند باشند میتوانند مسیر تربیت را به بهترین شکل هدایت کنند.

رجبی گفت: مجموعه آموزش و پرورش پیگیر مسائل اعتقادی و تربیتی دانش آموزان هستند و فعالیت های مناسبی در این زمینه به انجام رساندند که قابل تقدیر است.

وی در خصوص اجرای طرح ولایت تصریح کرد: اجرای این طرح، مبانی انسان شناسی و امتداد آن تا ولایت مطلقه فقیه را تبیین کرده است که سبب می شود مخاطبان به صورت مستدل با مبانی اعتقادی و اسلامی آشنا شوند.

مدیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مدرسین دوره طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص و مستعد آموزش و پرورش مبانی را در سطح گسترده تبلیغ کنند و‌ به فراگیری آن کمک نمایند.

در دیدار فوق، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و جمعی از مسئولان این اداره کل نیز حضور داشتند.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار